Neiesaistītās patības koncepcijas kritika Alasdēra Makintaira filosofijā
Autor
Caune, Helmuts
Co-author
Latvijas Universitāte. Vēstures un filozofijas fakultāte
Advisor
Šuvajevs, Igors
Datum
2014Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Šajā maģistra darbā tiek pētīta un analizēta neiesaistītās patības koncepcijas kritika, kuru savā filosofijā attīsta mūsdienu filosofs Alasdērs Makintairs. Darba pirmā nodaļa ir veltīta, lai izskaidrotu neiesaistītās patības koncepciju kā liberālisma filosofijai raksturīgu izpratni par patību. Kā liberālisma tradīcijas piemēri, kuri šo koncepciju artikulē savos darbos, tiek apskatīti Džons Loks, Imanuels Kants un Džons Roulzs. Otrā nodaļa ir veltīta Makintaira kritikas izklāstam, tiek parādīta viņa izpratne par cilvēku kā sociāli iesaistītu būtni un iemesli, kāpēc Makintairs savu izpratni uzskata par pārāku iepretim liberālajai. Trešajā nodaļā tiek veikts Makintaira argumentu kritisks izvērtējums. Darba galvenais secinājums ir tāds, ka Makintaira filosofija neiesaistītās patības koncepciju drīzāk papildina, nekā atspēko. The following master's thesis contains research and analysis of critique of the conception of the unencumbered self that is developed in the philosophy of contemporary philosopher Alasdair MacIntyre. Chapter 1 is dedicated to explaining the conception of the unencumbered self as an account of the self that philosophy of liberalism is characteristic of. John Locke, Immanuel Kant and John Rawls are examined as examples of the liberal tradition who articulate the said conception in their works. Chapter 2 is dedicated to the presentation of MacIntyre's critique, including his account of a man as a socially encumbered being and his reasons for regarding his own account to be superior to that of liberalism. Chapter 3 contains critical assessment of MacIntyre's arguments. The main inference of the thesis is that MacIntyre's philosophy is more likely to supplement the conception of the unencumbered self than refute it.