Mīlestība kā reliģiskās eksistences pamatforma Sērena Kirkegora darbos
Author
Lācis, Krišjānis
Co-author
Latvijas Universitāte. Vēstures un filozofijas fakultāte
Advisor
Bičevskis, Raivis
Date
2014Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbā tiek apskatīts, kā dāņu filozofa Sērena Kirkegora darbos atklājas viņa izpratne par mīlestību. Kirkegora filozofijā mīlestība uztverama par īpatnēju reliģiskās eksistences formu - ,,būtiski kristīgo’’.
Darba mērķis ir, par hermeneitiskās atslēgas pamatprizmu ņemot Sērena Kirkegora „Mīlestības darbus”, prolegomeniem raksturīgā manierē interpretēt klasiskos un noturīgos motīvus, tēmas, jēdzienus un idejiskos blokus, kas rodami pārējā Kirkegora darbu korpusā, lielāko uzsvaru uz kategoriju „būtiski kristīgais”, ar nolūku šādā veidā izgaismot un, cerams, darīt saprotamāku gan reliģisko eksistences modu, gan to, ko Kirkegors saprot ar kategoriju ,,būtiski kristīgais’’.
Izmantojot avotus, zinātniskās publikācijas un literatūru, iezīmētas būtiskākās Sērena Kirkegora filozofiju caurvijošās idejas (ticības lēciens, bezgalīgā kvalitatīvā atšķirība, paradoksalitāte, patības iemantošana un subjektīvais domātājs, grēks, pūļa kritika, eksistences stadijas un izmisums) un to nepārprot This paper explores how the Danish philosopher Søren Kirkegaard in his works reveals his understanding of love. In Kirkegaard’s philosophy love can be perceived as a peculiar form of religious existence – something essentially Christian.
The aim of this paper is to employ Kierkegaard’s main deliberations about love – “Works of Love ” – as a hermeneutical and interpretative tool to unlock some additional layers of meaning in the usual and classical works of Kierkagard in order to shed some light to the category of ‘the essentially Christian’ which is equated as the ultimate manifestation and realization of religious existence
By using original sources, scientific publications and secondary literature the author has in outline described how the key ideas of Kierkegaard’s philosophy (such as leap of faith, infinite qualitative difference, paradox, movement, attaining of selfhood, subjective thinker, sin, the criticism of crowd and the present age, stages of existence and despair) are int