Show simple item record

dc.contributor.advisorKačans, Vsevolodsen_US
dc.contributor.authorAndrejeva, Karīnaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Vēstures un filozofijas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:47:37Z
dc.date.available2015-03-23T13:47:37Z
dc.date.issued2014en_US
dc.identifier.other43172en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/13787
dc.description.abstractDarba pirmajā daļā tiks skatīti tēlu veidošanās epistemoloģiekie aspekti, domāšanas un jaunu jēdzienu radīšanas nozīmība. Tāpat arī tiks skatīti tādi pamatjēdzieni kā tēls un kustība, lai vēlāk runātu par kino tēliem kā perceptīva tēla veidiem. Otrajā nodaļā detalizētāk tiks skatīta Žila Delēza ideja par kino tēliem un to sintēze, tuvāk apskatot kusttēla komponentus – percepcijas, pārdzīvojuma, impulsa un darbības tēlus. Atslēgvārdi: Žils Delēzs, kino, tēls, kustībtēlsen_US
dc.description.abstractIn the first part of this work I will provide an overview of the importance of epistemological aspects, thinking on, and creation of, new concepts in philosophy. I will then offer a brief outline of such concepts as movement and image, because these concepts will be used later on in this discourse to discuss certain types of cinema image and perceptive image. In the second part I will talk about Gilles Deleuze's idea of cinema images and their syntheses by taking a closer look at concepts of movement image as perception, affect, impulse and action images. Keywords: Gilles Delauze, cinema, image, movement-imageen_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFilozofijaen_US
dc.titleKino kā sintētisku tēlu veidošanas māksla: Žila Delēza koncepcijas analīzeen_US
dc.title.alternativeCinema as art of creating synthetic images: concept analysis of Gilles Deleuzeen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record