• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Reklāmas attīstības tendences Latvijā

Thumbnail
View/Open
303-11381-Rudzite_Everita_er05005.pdf (773.9Kb)
Author
Rudzīte, Everita
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Sloka, Biruta
Date
2009
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba mērķis ir analizēt reklāmas attīstības tendences Latvijā, reklāmas regulējumu Latvijā un Eiropas Savienības kontekstā kā arī veikt Latvijas reklāmas mēdiju tirgus prognozēšanu. Bakalaura darbs sastāv no četrām nodaļām. Pirmajā nodaļā ir ietverti vispārīgi jautājumi, kas saistīti ar reklāmu. Otrajā nodaļā tiek analizētas reklāmas tirgus tendences Latvijā. Trešajā nodaļā tiek izpētīta reklāmas regulēšana Latvijā. Ceturtajā nodaļā tiek veikta Latvijas reklāmas mēdiju tirgus prognozēšana. 2008. gadā Latvija ierindojas otrajā vietā reklāmas tirgus pieaugumā starp Baltijas valstīm. Tika izpētīts, ka Latvija veiksmīgi īsteno reklāmas saskaņošanu ar ES prasībām. Reklāmas mēdiju tirgus prognozes 2009. -2011. gadam ir stabili augošas. Bakalaura darba apjoms: Lapu skaits: 77 lpp Tabulu skaits: 12 Attēlu skaits: 40
 
Bachelor’s work aim is to analyze development tendencies of advertising in Latvia, advertising laws in Latvia and EU and to forecast advertising media market in Latvia. Bachelor’s work consists of four chapters. The first chapter conceives overall questions regarding advertising. Second one analyses development tendencies of advertising in Latvia. Third one analyses research legal regulations of advertising in Latvia. Fourth chapter is forecasting of advertising media market in Latvia. In year 2008 Latvia was the second of Baltic States in growth of advertising market. It was concluded, that Latvia successfully integrates advertisement co-ordination with EU requirements. Advertisement media market forecasts for period 2009 - 2011 are stable up-going. The size of bachelor’s work: Number of pages: 77 Number of tables: 12 Number of images: 40
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/13829
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV