Show simple item record

dc.contributor.advisorBrencis, Jurisen_US
dc.contributor.authorMaksimova, Ņinaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:57:35Z
dc.date.available2015-03-23T13:57:35Z
dc.date.issued2009en_US
dc.identifier.other11712en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/13841
dc.description.abstractBakalaura darba nosaukums ir „ Sporta tūrisma attīstības iespējas Latvijā”. Pēdējo gadu laikā, Latvijas sportistu sasniegumi pasaulē ir apliecinājuši, ka Latvijā ir attīstīti daudzi sporta veidi. Latvijā ir gatavā veidot, attīstīt un piedāvāt jaunus sporta tūrisma produktus. Sporta tūrismam nav kultūras vai valodas barjeru, un tas var ietvert visus iedomājamos sporta veidus, visas vecuma grupas un demogrāfiskās grupas, kā arī tos cilvēkus, kas ceļo, lai sportotu, vai arī dodas uz ārvalstīm, lai vērotu sporta sacensības. No darba autores viedokļa sporta tūrismam ir visas priekšrocības, lai mainītu un no jauna veidotu Latvijas tēlu , turklāt arī pozitīvi ietekmētu Latvijas ekonomiku. Darbs sastāv no piecām nodaļām, jeb trim daļām: teorētiskās, analītiskās un praktiskās daļas. Trīs nodaļas tiek veltītas teorētiskajam pamatojumam, pārejas divas daļas tiek atvēlētas analītiskai un praktiskai daļai. Darba struktūra ir sekojoša: pirmajā nodaļā tiek noskaidrota un pamatota darba teorētiskā daļa. Noskaidroti sporta tūrisma veidi un to iedalījums, sporta tūrisma definējums, vēsture, ka arī sporta tūrisma vieta kopēja tūrisma iedalījumā. Galvenais uzsvars ir sporta un tūrisma saiknes, kas veido sporta tūrismu. Otrajā nodaļa tiek veltīta maratonam kā atsevišķam sporta tūrisma veidam. Noskaidrota maratona izcelsme, aprakstīta tāda jauna tendence sporta tūrismā kā maratona tūrisms. Aprakstīti visslavenākie un pazīstamākie pasaules maratoni. Darba trešajā nodaļa atveltīta tādam veidojumam kā tūrisma produkts un tūrisma produkta sastāvdaļām, sporta pasākumu tūristu piesaistes spēkam, tiek izanalizēts ekonomiskais aspekts, izdevīgums valstij ,kur notiek pasākums. Darba ceturtā nodaļa ir analītiskā, tur tiek apkopoti statistiski dati par sporta tūrismu Latvijā. Tiek izanalizēti izejoša un ienākoša tūrisma dati. Aprakstīti sporta infrastruktūru finansējuma avoti. Kā arī izklāstīta tūrisma aģentūru darbība, kuru pakalpojumu klāstā ir sporta tūrisma produkts. Piektā praktiskā nodaļa fokusējas uz sporta tūrismu Latvijā un tā perspektīvām. Galvenais uzsvars ir uz maratona tūrismu. Latvijai jāpiedāvā maratonu kā jauno tūrisma produktu. Darba autore piedāvā maratona uzlabošanas programmu. Nobeigumā tiek izstrādāta speciāla programma ,kas ir balstīta uz Rīgas maratona attīstīšanu kā instrumentu sporta tūristu piesaistīšanai. Darba nobeigumā tiek sniegti izstrādāti secinājumi un priekšlikumi. Pēc autores domām, sekmīgas darbā piedāvātas programmas ieviešanas gadījumā, var cerēt uz maratonu tūristu pieplūdumu arī nākotnē.en_US
dc.description.abstractBachelor`s diploma title is “The developing possibilities of Sport tourism in Latvia”. Within last couple of years, Latvian athlete achievements in major sport events have proved that Latvia is developed country in all kinds of sport. Latvia is ready to create, develop and offer brand new tourism products. Sport tourism does not have any cultural or language barriers, it can include all possible age and demographical groups, even those people, who travel to participate in sport activities or those, who travel in order to watch major sport events. In Author`s opinion, sport tourism has all advantages to change and create Latvian image as well as positively affect Latvian economy. This Bachelor`s work consists of 5 (five) chapters or 3(three) parts: theoretical, analytic and practical application parts. 3 chapters are devoted to theoretical argumentation, the least 2 (two) dedicated to analytical and practical application. This work has following structure: In the first chapter author clarifies and justifies theory about sport tourism. Clarifies sport tourism forms and classifications, definitions, as well as history of sport and it`s role in common tourism classification. Primary accent is on connection between sport and tourism that forms sport tourism The second chapter is dedicated to marathon as a brand new sport tourism form. Author clarifies the origin of the marathon, describes new tendency in sport tourism like marathon tourists, describes world most popular marathons. The third chapter is devoted to tourism product and its components, sport event attraction, author analyses economic aspect and economic advantage of staging sport events in the cities. The forth chapter is analytical, where author summarizes all statistical facts and figures about Latvian sport tourism, analyses incoming and outgoing statistical information of Latvian tourism, gives a small feedback about finance sources for sport infrastructures as well as summarizes tourism agency operations and products in sport tourism area. The fifth chapter focuses on sport tourism and its perspectives in Latvia. The main accent is on marathon tourism. Latvia should offer marathon as a brand new sport tourism product. Author offers Riga Nordea marathon improvement programme implementation, develops special programme, which is based on Riga Nordea Marathon as instrument to attract tourists. As a result of deep analysis author offers conclusions and propositions about sport tourism development in Latvia.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectVadībzinātneen_US
dc.titleSporta tūrisma attīstības iespējas Latvijāen_US
dc.title.alternativeThe developing possibilities of sport tourism in Latviaen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record