Tūrisma produktu „Rīga +” veidošanas un attīstības iespējas
Author
Neilande, Aija
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Sloka, Biruta
Date
2011Metadata
Show full item recordAbstract
Lai Latvijai efektīvāk piesaistītu ārvalstu tūristus - uzturēties ilgāk un tērēt vairāk – un rosinātu Rīgas iedzīvotājus doties ceļojumos ārpus Rīgas, nepieciešams veidot īsus vienas līdz divu dienu ceļojumus, apmeklējot tādus galamērķus, kas no Rīgas ērti sasniedzami ar sabiedrisko transportu. Bakalaura darbs izstrādāts ar mērķi, izpētīt tūrisma produktu „Rīga +” veidošanas un attīstības iespējas, kā arī sagatavot priekšlikumus „Rīga+” izstrādei un realizācijai.
Bakalaura darba laikā veikti četri praktiski pētījumi: tūrisma resursu un infrastruktūras izpēte, tūrisma informācijas sniedzēju, kā arī tūrisma firmu aptauja par to piedāvātajiem produktiem un gatavību sadarbībai, kā arī Rīgas iedzīvotāju aptauja par to ceļošanas paradumiem un gatavību pirkt tūrisma produktu "Rīga+". Pētījumā iegūtie rezultāti pierādīja, ka esošā situācija ir piemērota tūrisma produktu "Rīga+" veidošanai un attīstībai gan no politiskā un ekonomiskā, gan sociālā aspekta. Tūrisma produktu veidošanā iesaistīto pušu vidū radīta interese par šādu produktu veidošanu, tādēļ pētījuma nobeigumā sagatavoti arī priekšlikumi jauno tūrisma produktu "Rīga+" izveidei. In order to attract foreign tourists to Latvia more effectively – to ensure longer stays and more spending – and to encourage the inhabitants of Riga to go on trips outside Riga, it is necessary to create short, one to two day trips, visiting such destinations, which are conveniently accessible from Riga with public transportation. The Bachelor Paper has been prepared with the aim to study improvement and development opportunities of “Rīga +” tourism products, as well as to prepare suggestions for developing and implementing “Rīga+”.
Four practical studies have been conducted within the framework of the Bachelor Paper: study of tourism resources and infrastructure, a survey of tourism information providers, as well as of tourism companies about their offer and readiness to collaboration, as well as a survey of the inhabitants of Riga about their travelling habits and readiness to buy “Rīga+” tourism products. The results obtained from the study showed that the current situation is suitable for creation and development of “Rīga+” tourism products both from the political and economic perspective, as well as from the social perspective. The stakeholders involved in creating tourism products showed interest in developing such products, therefore at the end of the study, also suggestions have been prepared for developing new “Rīga+” tourism products.