• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Ārzemju tūristu piesaistīšana nesezonas laikā Rīgā

Thumbnail
View/Open
303-20797-Narnicka_Marina_mn08027.pdf (10.92Mb)
Author
Narnicka, Marina
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Medne, Ilze
Date
2012
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba tēma ir „Ārzemju tūristu piesaistīšana nesezonas laikā Rīgā”. Darba mērķis ir izstrādāt priekšlikumus ārzemju tūristu piesaistīšanai nesezonas laikā Rīga, noskaidrojot, kādas jaunās tūrisma aktivitātes, pasākumi varētu motivēt tūristus apmeklēt Rīgu šajā laikā. Darba mērķa sasniegšanai tiek veikti šādi uzdevumi: zinātniskās literatūras par sezonalitātes parādību tūrismā un tūrisma vietu mārketingu izpēte, Latvijas (Rīgas) kā tūrisma vietas mārketinga organizāciju veikto darbību, aktivitāšu analīze, pētījuma ārzemju tūristu vidū veikšana, to rezultātu analīze, secinājumu izdarīšana un priekšlikumu izstrādāšana. Atslēgvārdi: nesezona, tūristu piesaistīšana, tūrisma vietu mārketings, tūrisma vietu virzīšana, TAVA, RTAB „Live Rīga”, ziemas reklāmas kampaņa.
 
The theme of the bachelor paper is „Foreign tourists` attraction in the low season time to Riga”. The aim of the paper is to develop proposals for the foreign tourists` attraction in the low season time to Riga, finding out which new tourism activities, events could motive tourists to come to Riga in this time. For achieving the aim of the paper the following tasks have been performed: study of the scientific literature about seasonality phenomenon in tourism and tourism destination marketing, analysis of the activities and operations performed by Latvian (Riga) as tourism destination marketing organizations, performing of the research among foreign tourists, results` analysis, drawing the conclusions and developing the proposals. Keywords: low season, tourists` attraction, tourism destination marketing, tourism destination promotion, LTDA, RTAB „Live Riga”, winter promotional campaign.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/14025
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV