Darba tirgus un jauniešu iestāšanās darbā analīze
Автор
Radziviloviča, Ineta
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Niedrītis, Jānis Ēriks
Дата
2012Metadata
Показать полную информациюАннотации
Bakalaura darbā tiek pētīts par LU vadībzinību bakalaura studiju programmas beidzēju ieiešanu darba tirgū, kam mūsdienās ir liela nozīme, jo tieši jaunieši ir nākotnes veidotāji.
Bakalaura darba mērķis ir analizēt šo beidzēju integrāciju darba tirgū un izstrādāt priekšlikumus programmas vadīšanas pilnveidei. Lai sasniegtu mērķi, darbā tiek risināti šādi uzdevumi:
1.Analizēt vadīšanas lomu kvalitatīvu cilvēkresursu nodrošināšanā;
2.Izpētīt LU uzņēmējdarbības programmas stiprās un vājās puses;
3.Analizēt programmas vadīšanas procesu;
4.Analizēt programmas beidzēju ieceres atrast darbu pēc augstskolas beigšanas un ieiešanu darba tirgū.
Pirmajā nodaļā tiek pētīts darba tirgus un tā tendences. Šajā nodaļā izpētīta vadīšana un konkurētspēja, kā arī augstskolas un studenti kā nākamie vadītāji.
Otrajā nodaļā tiek izvērtēta programmas vadīšana. Tiek izpētīts programmas apguves process un tiek veikts programmas salīdzinājums ar citu universitāšu programmām.
Trešajā nodaļā tiek izvērtētas programmas vadīšanas pilnveides iespējas. Praktiskajā daļā tiek veikts pilotpētījums, izmantojot kvantitatīvo metodi. Kvantitatīvās izpētes metodei tiek sastādīta un izmantota aptaujas anketa.
Izanalizējot anketas datus, tiek iegūta informācija, kas liecina, ka darba tirgū ieiet ir grūti un visi studenti uzskata, ka vadībzinību programmā ir nepieciešama prakse.
Bakalaura darba kopējais apjoms ir 66 lapaspuses, tai skaitā 2 pielikumi uz 4 lapām, kas pievienots darba beigās. Darbā iekļauti 24 attēli un 7 tabulas.
Atslēgas vārdi: darba tirgus, studenti, izglītība, bezdarbs, vadībzinību programma. In this thesis the research on the entrance of Latvian University graduates into labor market is performed – as the young people are the builders of the future this issue has great significance.
The target of the thesis is to analyze the integration of these graduates into the labor market and to develop the proposals for improvement of the program management. To reach the target, the following tasks were set:
1.To analyze the role of the management in the provision of qualitative human resources;
2.To explore the strong and weak sides of Latvian University business program;
3.To analyze the process of program management;
4.To analyze the intentions of the program graduates to find the job and to enter the labor market.
In the first chapter the labor market and its tendencies are explored. In this chapter author explores the management and competition, as well as the universities and the students as future managers.
In the second chapter the management of the program is evaluated. The process of program learning is explored and the comparison of the program to the programs of other universities is performed.
In the third chapter author evaluates the possibilities of the program management improvement. In the practical part the pilot research is performed applying the quantitative method. The questionnaire was drawn up and used for the quantitative method.
Analyzing the survey data supplied the data that provided evidence that entering into the labor market is difficult and all students considers that the practice in the management program is essential.
The overall amount of the thesis is 66 pages, including 2 appendixes on 4 pages, added in the end of the thesis. There are 24 pictures and 7 tables in the thesis.
Key words: labor market, students, education, unemployment, management program.