Stresa vadīšana organizācijā "X"
Author
Paulsone, Lelde
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Putniņa, Maruta
Date
2012Metadata
Show full item recordAbstract
Stress ir identificēts kā nozīmīga darba devēju un darbinieku problēma gan starptautiskā, gan Eiropas un atsevišķu valstu līmenī. Stress var ietekmēt jebkuru darbavietu un jebkuru darbinieku neatkarīgi no uzņēmuma lieluma, tā darbības jomas, darba līguma vai darba attiecību formas. Stresa mazināšana darbā var paaugstināt darba efektivitāti, kā arī uzlabot drošību un veselības aizsardzību darbā, kas attiecīgi dod gan ekonomisku, gan sociālu labumu uzņēmumiem, to darbiniekiem un sabiedrībai kopumā.
Pētījuma mērķis šajā darbā ir izpētīt stresa vadīšanas esamību un nepieciešamību uzņēmumā; piedāvāt alternatīvas problēmas risināšanai.
Iegūtie rezultāti liecina, ka uzņēmumā „X” stresa problēma un stresa vadīšanas programmas ir aktuālas, jo no stresa cieš lielākā daļa uzņēmuma veikalu vadītāju un veikalu pārdevēju. Izteiktākie stresa simptomi ir saspringums, nemiers, miega problēmas, samazināts apmierinājums ar darbu un gremošanas traucējumi, bet vislielākie stresa izraisītāji uzņēmumā ir nepietiekama atlīdzība un laika trūkums, kā arī nepietiekamais apjoms pircēju apjoms un konflikti ar neapmierinātiem klientiem. Pētījuma rezultāti liecina, ka padotie vēlētos, lai uzņēmumā tiek ieviestas stresa vadības programmas un lielākā daļa respondentu uzskata, ka vadītājs ir daļēji atbildīgs par stresu darba vietā.
Darba apjoms ir 62 lappuses, kurās ietverta viena tabula un divdesmit viens attēls, kā arī pievienots pielikums. Stress is identified as important problem of the employers and employees at the international level as well as at the level of Europe and separate countries. Stress can affect every place of job and every employee apart from largeness of the company, field of work. labour contract or job relationship form. Decreasing the stress can raise effectiveness of the job as well as improve the safety and health protection at the job which gives economical and social benefit to companies, employees and all the society.
The aim of research at this work is to find out is there a program of the stress management at the company and do they need it as well as to offer some alternatives to solve the problem.
The findings show that there is a stress problem at the company “X” because a lot of shop managers and shop assistants are suffering from stress at the work and it is important to establish a program of the stress management. The most popular symptoms of the stress are tension, disturbance, sleeping problems, reduced satisfaction of the job and indigestion but the most popular factors which cause the stress are inadequate salary and lack of time as well as lack of the customers and conflicts with unsatisfied clients. The findings show that employees would like to have a program of stress management at the company and large part of the respondents thinks that manager is partly responsible about the stress at the work.
The amount of work is 62 pages which include one table and 21 picture as well as addenda.