Konkurētspējas faktoru analīze zobārstniecības uzņēmumā „Vanaga zobārstniecības klīnika”.
Autor
Kiršteine, Arita
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Šalkovska, Jeļena
Datum
2013Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Arita Kiršteine. Bakalaura darbs ’’Konkurētspējas faktoru analīze zobārstniecības uzņēmumā ’’Vanaga zobārstniecības klīnika””.
Augsta konkurence lielākajā daļā tirgos ir viens no svaigākajiem iemesliem patērētāju prasību izaugsmei, kļūstot patērētājiem aizvien izglītotākiem, izvēlīgākiem un prasīgākiem attiecībā pret komerciālajiem piedāvājumiem. Tas skar gan produktus, gan pakalpojumus kā arī kvalitāti, sortimentu un izmaksas. Uzņēmumiem kļūst aizvien grūtāk apsteigt konkurentus, radīt konkurētspējīgas priekšrocības, lai piesaistītu un, galvenais, arī noturētu patērētāju, t.i. panāktu lojalitāti. Attiecībā uz Latvijas tirgu, zobārstniecības pakalpojumu tirgus ir raksturojams ar sīvu konkurenci vairāku nelielu uzņēmumu starpā.
Darba mērķis ir, pamatojoties uz teorijas atziņām par konkurētspēju un tās faktoriem, t.sk. uzņēmuma mārketinga stratēģiju, kā arī pamatojoties un klientu aptaujas rezultātiem, izpētīt uzņēmuma „Vanaga zobārstniecības klīnikas” konkurētspējas faktorus un izstrādāt priekšlikumus uzņēmuma konkurētspējas paaugstināšanai.
Pētījuma periods ir laika posms no 2010.gada janvāra līdz 2012. gada decembrim. Darba apjoms ir 84 lpp., tajā ir 14 attēli, 6 tabulas un 2 pielikumi. Izmantotās literatūras sarakstā ir 43 nosaukumi.
Atslēgvārdi: konkurence, konkurētspēja, stratēģija, zobārstniecība. Bachelor’s Paper ‘Analysis of competitions ability factors at dental company ” Vanaga zobārstniecības klīnika” written by Arita Kiršteine.
High competition in most of the markets is one of the reasons for the latest consumer demand growth as consumers increasingly become better educated, more exacting and demanding in relation to the commercial offerings. It affects both the products and services as well as the quality, the range of the products and costs. It becomes more difficult for the companies to overtake competitors, to create a competitive advantage to attract and above all also keep their consumers, i. e., obtain loyalty. Considering the Latvian market, the dental services market is characterized with a fierce competition among a number of small business companies.
The objective of the work, which is based on the theory of knowledge on competitiveness and the factors including the company’s marketing strategy, and also on the basis of the results of the consumer survey, is to explore ‘Vanaga Dentistry Clinic’ competitive factors and to draw up proposals for improving the competitiveness of the company.
The study period is the period from January 2010 until December 2012. The work consists of 84 written pages, 14 pictures, 6 tables and 2 appendixes. The list of literature sources consists of 43 names.
Keywords: competition, competitiveness, strategy, dental care.