Starpkultūru kompetences veidošana starptautiskajos uzņēmumos
Автор
Afanasjeva, Dina
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Baumane-Vītoliņa, Ilona
Дата
2013Metadata
Показать полную информациюАннотации
Bakalaura darbā „Starpkultūru kompetences veidošana starptautiskajos uzņēmumos” tiek pētīts starpkultūru kompetences jēdziens, tās sastāvdaļas un procesa modelis, kā arī starpkultūru saskarsmes galvenie aspekti, balstoties uz atzīto pasaules zinātnieku pētījumiem šajā jomā. Papildus ir apkopota maksimāli dažāda informācija par starpkultūru kompetences veidošanu, attīstību un izvērtēšanas metodēm un instrumentiem.
Lai sasniegtu darba mērķi - izpētīt, kādā veidā starptautiski uzņēmumi veido un attīsta savu darbinieku starpkultūru kompetenci, - tiek veikts kvalitatīvs pētījums padziļināto interviju veidā ar ekspertiem, starptautisko uzņēmumu darbiniekiem un biznesu īpašniekiem, lai saņemtu un izpētītu informāciju, viedokļus, atzinumus un pieredzes starptautiskās sadarbības jomā un starpkultūru kompetences veidošanā. Autore apkopo un izanalizē pētījuma rezultātus un izstrādā priekšlikumus starptautiskās izglītības veicināšanai.
Atslēgvārdi: starpkultūru kompetence, starpkultūru komunikācija, saskarsme, apmācība The bachelor thesis "Intercultural Competence Development in International Companies" explores the concept of intercultural competence, its components and model of processes, as well as key aspects of intercultural interactions based on the researches of internationally recognized scientists in this field. In addition, it summarizes the most extensive information on intercultural competence-building, development and evaluation methods and tools.
In order to achieve the goal of the thesis - to research how international companies are creating and developing the intercultural competence of their employees - is carried out in-depth qualitative research in the form of interviews with experts, employees of international companies and enterprenuers to receive and research the information, opinions, points of view and experience in the fields of international cooperation and building intercultural competence. The author summarizes and analyzes the results of the study and comes up with proposals to support international education.
Keywords: intercultural competence, intercultural communication, interaction, education