• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Latviešu 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Eko - mārketings kā efektīvs instruments vides un uzņēmējdarbības komunikācijā

Thumbnail
View/Open
303-27160-Stare_Ilze_VadZ030426.pdf (707.3Kb)
Author
Stare, Ilze
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Šķiltere, Daina
Date
2010
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darbā “Eko-mārketings kā efekstīvs instruments vides un uzņēmējdarbības komunikācijā” tiek atspoguļotas būtiskākās ekoloģijas un vides aizsardzības problēmas Latvijas un pasaules līmenī, raksturotas vides zinātnes komunikācijas metodes, pētīts eko-mārketings kā jauns mārketinga tips un tā mērķi un nozīme. Darba autors izstrādā eko-mārketinga klasifikāciju, kas kalpo eko-produktu novērtēšanā un klasificēšanā. Pēc šo kritēriju izstrādāšanas ir veikta Latvijā iegūstamu eko-preču raksturojums un analizēta eko-mārketinga situācija Latvijā. Autors izskata tālākās eko-mārketinga attīstības iespējas, izvērtējot pieejamo informācijas bāzi. Diplomdarbs var būt noderīgs visiem interesentiem, kas vēlas iepazīties ar aktuālākajām ekoloģijas un vides aizsardzības problēmām, vides komunikācijas instrumentiem un eko-ārketingu kā jaunu mārketinga tipu. Darba pētījums var tikt izmantots pamatscitiem pētījumiem. Balstoties uz nepiecienāmās, trūkstošās informācijas bāzes, var tikt veidota jaunu datu apkopošana un analīze.
 
Bachelor diploma thesis „Eco-marketing as effective tool for environment and business communication” describes several actual ecological and environmental problems in Latvia and globally, introduces with new environment science communication methods and eco-marketing as a new type of marketing. The Author determines the term, goals and functions of eco-marketing. The Author develops classification and criteria for eco-marketing evaluation and analyses real ecologically friendly products obtainable in Latvia. After these analyses evaluation of eco-marketing existing situation is made. Also further eco-marketing development is planed and to insure eco-marketing development research in future Author sets a list of data amount need to be collected already from now on. Current thesis can be addressed to interests that are looking forward to find out actual ecological problems and discover new methods of solving them. Research made for several eco-products can be used as a base for other analyses.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/14245
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV