• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Latviešu 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Mazumtirgotāju 'X'un "Y" privāto preču zīmju attīstības iespējas

Thumbnail
View/Open
303-29607-Buklovskis_Georgs_gb07020.pdf (1022.Kb)
Author
Buklovskis, Georgs
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Babris, Sandis
Date
2012
Metadata
Show full item record
Abstract
Privātas preču zīmes mūsdienā attīstās ļoti strauji. Ar to palīdzību mazumtirgotāji spēj atšķirties viens no otra, iegūt pircēju lojalitāti, stiprāku pozīciju pārrunas ar ražotajiem, kā arī lielāku peļņu. Līdz ar to veiksmīgas privāto preču zīmju programmas izstrādāšana kļūst arvien būtiskāka šajā nozarē. Darba mērķis – veicot mazumtirgotāja „X” un „Y” privāto preču zīmju programmu salīdzinājumu, izstrādāt priekšlikumus mazumtirgotāja „X” un „Y” privāto preču zīmju programmas pilnveidošanai. Darba uzdevumi bija izpētīt teoriju, uzņēmumu „X” un „Y” privātās preču zīmju programmas un salīdzināt tās, kā arī veikt Latvijas un ASV mazumtirdzniecības tirgus salīdzinājumu. Darba bija izmantoti sekojošas pētīšanas metodes: literatūras referatīvā analīze, interneta avotu analīze, salīdzināšana u.c. Darba apjoms ir 66 lapaspuses, 6 tabulas, 27 attēli un 26 literatūras avots. Atslēgvārdi: Privātas preču zīmes, Mazumtirgotāji, Tirdzniecība, Mārketings
 
Today private labels experience fast development and growth. With their help retailers are able to differentiate themselves from their competitors, gain customer loyalty, stronger position in negotiations with national brand suppliers as well as gain increased profits. This makes the development of successful private label program extremely important in this industry. Paper objective is to compare retailer “X” and “Y” private label programs and create suggestions for its further development. In the course of creating the paper, author studied the theory available, investigated retailer „X” and „Y” private label programs and compared those to each other, as well as compared retail market of Latvia and United States. In the development of this paper these research methods were used: literature analysis, internet source analysis, comparison and others. The volume is 66 pages, 6 tables, 27 pictures and 26 sources. Key words are Private Label, Retailer, Sales, and Marketing.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/14323
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV