Uzņēmuma "Dzintars"konkurētspēja starptautiskajā tirgū
Author
Voronkova, Jeļena
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Dunska, Margarita
Date
2009Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbs “Uzņēmuma “Dzintars” konkurētspēja starptautiskajā tirgū”.
Darba mērķis ir veikt uzņēmuma “Dzintars” konkurētspējas analīzi starptautiskajā kosmētikas un parfimērijas tirgū, izdarīt par to secinājumus un izstrādāt priekšlikumus uzņēmuma konkurētspējas paaugstināšanai.
Diplomdarba 1. daļā ir izskatīta teorētiskā informācija par konkurētspēju un konkurenci starptautiskajā tirgū; 2. daļā ir aprakstīta uzņēmuma “Dzintars” darbība un tā galvenie ekonomiskie radītāji; 3. daļā ir veikta uzņēmuma un tā konkurētspējas analīze ar nolūku izzināt uzņēmuma konkurences stratēģiju un uzņēmuma “ vietu” starptautiskajā tirgū.
Nobeigumā darba autore izdara secinājumus, kā arī, balstoties uz darbā veikto analīzi un izdarītiem secinājumiem, izvirza priekšlikumus uzņēmuma konkurētspējas paaugstināšanai.
Darba rakstīšanai tika izmantotas sekojošas metodes: Portera piecu spēku modelis, ekonomiskās un statistiskās analīzes un SWOT analīze.
Bakalaura darba apjoms ir 71 lappuses, tajā ietverti 16 attēli un 8 tabulas.
Atslēgvārdi: konkurence, konkurētspējīgā priekšrocība, konkurences stratēģija, starptautiskais tirgus. Bachelor paper „Competitiveness of a company „Dzintars” in an international market”.
The purpose of Bachelor’s paper to analyze a competitiveness of company „Dzintars” in an international cosmetic and perfumery market, to draw conclusions about it and to make suggestions to increase company’s competitiveness.
Bachelor’s paper 1st part considers the theory about the competitiveness and the competition in an international market; the 2nd one describes company’s „Dzintars” business of an undertaking and it’s main economic parameters; the 3rd part consists if an analysis of company in order to detect it’s competitive strategy and to find out company’s place in an international market.
In the conclusion, the author makes conclusions and also leaning on the analysis lead in work and conclusions, makes suggestions to increase company’s competitiveness.
During the Bachelor’s paper writing process, the author used Porter’s five forces analysis, economic and statistic analysis and SWOT analysis.
Bachelor’s paper wordage is 71 page; it has 16 illustrations and 8 tables.
Keywords: competition, competitive advantage, competitive strategy, international market.