Norvēģijas konkurētspēja starptautiskā tirgū:,,Statoil" piemērs
Author
Kalniņa, Madara
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Dunska, Margarita
Date
2010Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura temats ir „Norvēģijas konkurētspēja starptautiskā tirgū: „Statoil” piemērs”. Šī darba mērķis ir noskaidrot, kura Norvēģijas tautsaimniecības nozare ir konkurētspējīga, kā arī aplūkot un pierādīt tās konkurētspēju starptautiskā tirgū. Lai to izdarītu, autore darbā apskata Norvēģijas uzņēmuma „Statoil” konkurētspēju Latvijas tirgū, analizējot to pēc M.Portera konkurētspējas modeļa.
Bakalaura darba 1. nodaļā ir apskatīti konkurētspējas teorētiskie aspekti un dažādi indeksi valstu konkurētspējas noteikšanai. 2. daļā tiek izanalizēta Norvēģija pēc konkurētspējas indeksiem un ekonomiskajiem rādītājiem, kā arī tiek tuvāk apskatīta Norvēģijas naftas nozares. Un visbeidzot 3. daļā tiek izanalizēti Norvēģijas naftas nozares vadošā uzņēmuma „Statoil” pārstāvja Latvijā - „Latvija Statoil” – konkurētspēju noteicošie faktori un analizēti tā panākumi Latvijas tirgū. Darba noslēgumā autore izdara secinājumus un sniedz priekšlikumus uzņēmuma konkurētspējas celšanai. Bachelor's theme is “Norway's competitiveness in the international market: “Statoil” example”. This work aim is to clarify what Norwegian sector of the economy is competitive, as well as view and verify its competitiveness in the international market. In order to demonstrate that, author examines the Norwegian company „Statoil” competitiveness in the Latvian market, analyzing it by Porter's competitiveness model.
Bachelor work’s 1st chapter deals with theoretical aspects of competitiveness, and various national competitiveness indexes. Norway's analysis by competitiveness indexes and economic indicators is in the 2nd part of work, as well as it examines closer the Norwegian oil industry. And finally, the 3rd chapter is the Norwegian oil industry leading company „Statoil” representative – „Latvija Statoil” - competitive factors’ analysis. There author also analyses the „Latvija Statoil” success in the Latvian market. In the end of work, author draws conclusions and offers suggestions to increase the company's competitiveness.