• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pētījums par kontekstuālās reklāmas iespējām Latvijas Universitātē.

Thumbnail
View/Open
303-38627-Pranka_madara_mp08156.pdf (1.607Mb)
Author
Pranka, Madara
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Veselova, Andžela
Date
2012
Metadata
Show full item record
Abstract
Darba tēma ir „Pētījums par kontekstuālās reklāmas iespējām Latvijas Universitātē” Bakalaura darba mērķis pamatojoties uz teorētiskām atziņām, izpētīt kontekstuālās reklāmas iespējas Latvijas Universitātē un sniegt priekšlikumus tās izveidei. Kontekstuālā reklāma ir visrentablākais reklāmas veids un ienesīgākā interneta reklāmas forma, kas parādās tikai tad,kad par to interesējas interneta lietotājs un tās reklāmdevējs pats nosaka tās cenu par klikšķi. Darba teorētiskajā daļā tiks apskatīts reklāmas jēdziens, tās klasifikācija, mērķi un uzdevumi, interneta reklāmas būtība un reklāmas meklētājkataloga jēdziens un darbības principu nozīme. Darba praktiskajā daļā tiks atspoguļoti patstāvīgi veiktā pētījuma rezultāti, kas ir papildināti ar grafikiem un tabulām. Darba apjoms ir uz 73 lappusēm.Tajā ir 3 tabulas, 41 attēls. Atslēgvārdi: interneta reklāma, kontekstuālā reklāma, atslēgvārdi, meklētājkatalogs, Google.  
 
The theme of the paper is „ The survey about the possibilities of using contextual advertising in the University of Latvia”. Contextual advertising is the most rentable type, and most profitable form of web advertising, where commercial appears only when an internet user has taken interest in it, and an advertizer itself sets the price for a click. In the theoretical part of this research the concept of advertising is discussed, also its classification, purpose, objectives, as well as the esence of web advertising, and the definition and operating of search engines. In the practical part of this research the results of individually carried out inquiry are reflected, and supplemented with graphs and tables. The aim of this research was to investigate the possibilities of contextual advertising in the University of Latvia reposing on literature, and to provide propositions for its formation. The results acquired: the operation principle and significance of web advertising has been studied; the audience visiting the homepage of the University of Latvia has been analysed; the questionnaire has been carried out that strenghthened the acquired literature; the keywords were aggregated that would successfully allow the advertisement to function in the search engine. The Amount of works ir 73 pages. There is 3 tables, 41 pictures Keywords: web advertising, contextual advertising, keywords, search engine, Google.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/14623
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [9009]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV