• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Latviešu 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Mārketinga un loģistikas funkcijas uzņēmumā.

Thumbnail
View/Open
303-39068-Ozolins_Gustavs_go09009.pdf (1.224Mb)
Author
Ozoliņš, Gustavs
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Krūmiņa, Ausma
Date
2013
Metadata
Show full item record
Abstract
Mūsdienās arvien lielāku nozīmi iegūst loģistikas un marketinga funkciju realizēšana uzņēmumā. Pieaugot kā iekšējai, tā ārējai konkurencei tirgū, uzņēmumiem arvien grūtāk pārdot savu preci bez noteiktu marketinga pasākumu pielietošanas. Tāpat jebkuram uzņēmumam svarīgi ir procesi, kuri iekļaujas loģistikas darbībā, piemēram, transportēšana starp piegādātāju un saņēmēju, preču sadale un uzglabāšana, krājumu glabāšana un citi, ietekmē gan uzņēmuma finanšu rādītājus, gan panākumus tirgū. Bakalaura darba mērķis ir raksturot un vērtēt loģistikas un mārketinga funkcijas uzņēmumā SIA „Eirovīns” un izteikt priekšlikumus to kvalitatīvākai realizēšanai SIA „Eirovīns”. Darba autors apskata pieejamo literatūru par loģistiku un mārketingu, to funkcijām un vērtē to realizēšanu uzņēmumā. Atslēgas vārdi: loģistika, mārketinga stratēģija, klientu apkalpošanas serviss, piegādes ķēdes, sadales kanāli.
 
Nowadays increasingly important are logistics and marketing functions realization in the company. Increase in both internal and external competition in the market, companies more difficult to sell their products without the use of certain marketing activities. Like any business important are processes that are part of the logistics activities, such as transportation between the supplier and the recipient of goods distribution and storage, public storage, and others affect an entity's financial performance and market success. Bachelor thesis is to describe and evaluate the logistics and marketing functions of the company SIA "Eirovīns" and to make proposals to provide a better implementation of SIA "Eirovīns." Keywords: logistics, marketing strategy, customer service, supply chain, distribution channels.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/14650
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV