Uzņēmuma SIA "Gardēdājs" konkurētspējas analīze
Autor
Mišina, Inta
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Deniņš, Andris
Datum
2013Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Bakalaura darba pētāmā problēma ir uzņēmuma SIA „Gardēdājs” konkurētspēja. Uzņēmums tā pastāvēšanas divu gadu laikā ir spējis paplašināt savu darbību. Tā veiksmīgu startu ēdināšanas nozarē nodrošināja produkta zemā cena. Tomēr ilglaicīgi šādu cenu līmeni uzņēmums nespēj saglabāt, tādēļ tam jāizmanto cita veida pieeja tā konkurētspējas kāpināšanai. Līdz ar to nepieciešama esošās situācijas analīze, lai noteiktu uzņēmuma pašreizējo pozīciju tirgū un tās uzlabošanas iespējas.
Pētījuma mērķis bija, pamatojoties uz uzņēmuma ārējās un iekšējās vides faktoru analīzi, kā arī finansiālo rādītāju aprēķiniem, izvērtēt uzņēmuma SIA „Gardēdājs” konkurētspēju, kā arī noteikt tā konkurētspējīgās priekšrocības un trūkumus. Pētījuma rezultāti parāda, ka konkrētais uzņēmums pašreiz nav konkurētspējīgs ilgtermiņā, tomēr attīstot sniegto pakalpojumu un ražoto produktu kvalitāti, cilvēkresursu vadību un finanšu pārvaldību, tam ir iespēja nākotnē uzlabot savu pozīciju tirgū. The issue of bachelor thesis is the competitiveness of „Gardedajs” Ltd. The enterprise during 2 years of its existence has managed to expand. A successful start in the restaurant industry was provided by low price. However company is incapable to keep so low price level in a long run, this is why a different approach have to be used to improve its’ competitiveness. For that reason the analysis of present situation is necessary to find out companies position in the market and possible improvement opportunities.
The aim of survey was to assess the competitiveness of „Gardedajs” Ltd and find out its’ competitive advantages and disadvantages basing on the analyses of internal and external environmental factors and calculation of financial indicators. Results of survey represent that this enterprise is not competitive in a long term, however it has an opportunity to improve its position in the market by improving the quality of service it provides and products it produce.