Norvēģijas apdrošināšanas kompānijas ,,Gjensidige Forsikring"ienākšanas stratēģija Latvijas tirgū
Автор
Kučiks, Arnis
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Fortiņš, Egīls
Дата
2012Metadata
Показать полную информациюАннотации
Bakalaura darba tēma: Norvēģijas apdrošināšanas kompānijas Gjensidige Forsikring ienākšanas stratēģiju Latvijas tirgū.
Darba struktūru veido trīs nodaļas ar apakšnodaļām.
Pirmajā nodaļā sniegts darba teorētiskais pamatojums, kas aptver tirgus apgūšanas stratēģijas teorētisko aspektu un skaidro, kas ir ieiešanas stratēģija, iespēja un nepieciešamība darbībai ārējā tirgū skaidrojumu, kā arī apdrošināšanas uzņēmumu veidi ieiešanai ārējā tirgū.
Darba otrajā nodaļā aprakstīta Norvēģijas apdrošināšanas kompānijas Gjensidige Forsikring un Latvijā esošais meitas uzņēmums
Darba trešajā nodaļā analizētas Norvēģijas apdrošināšanas kompānijas Gjensidige Forsikring īstenotās stratēģijas, ieejot Latvijas apdrošināšanas tirgū, pēc parakstīto prēmiju, izmaksāto atlīdzību un peļņas apjoma.
Darba nobeigumā izdarīti secinājumi un izvirzīti priekšlikumi.
Kā galvenie informācijas avoti izmantoti: akadēmiskā literatūra darba teorētiskā pamatojuma sniegšanai, Latvijas apdrošināšanas tirgus raksturošanai izmantoti „Latvijas Apdrošinātāju asociācijas”, „Latvijas Apdrošināšanas brokeru asociācijas” un „Finanšu un kapitāla tirgus komisijs” dati, analizēta pieejamā informācija apdrošināšanas kompānijas Gjensidige Baltic un Norvēģijas apdrošināšanas kompānijas Gjensidige Forsikring mājas lapās un uzņēmuma nepublicētie materiāli.
Darbā analizēti dati par laika periodu no 2006. gada līdz 2010.gadam. Bachelor work: Norwegian insurance company “Gjensidige Forsikring” Latvian market entry strategy.
Work is structured in three chapters with subdivisions.
The first chapter provides the theoretical background, covering market acquisition strategy and explains the theoretical aspects, what is entry strategy, opportunity and need for action in the external market explanation, as well as the types of business witch used by insurance companies entering foreign markets.
The second chapter describes the Norwegian insurance company “Gjensidige Forsikring” and the direct Latvian subsidiary.
The third chapter analyzes the Norwegian insurance company “Gjensidige Forsikring” strategies, entering in the Latvian insurance market, by written premiums, claims paid and the amount of profit.
At the end of the work author draw conclusions and make proposals.
The main sources are used : academic literature to provide the theoretical background, to characterize Latvian insurance market was used data from „ Latvian Insurers Association”, „ Latvian Association of Insurance Brokers” un „ Financial and Capital Market Commission”, analysis of available information by insurance companies “Gjensidige Baltic” and Norwegian insurance company “Gjensidige Forsikring” internet home pages and unpublished materials the company.
Analyzed data for the period since year 2006. till year 2010.