Organiskās produkcijas tirgus.
Автор
Gorkušenko, Jana
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Medne, Ilze
Дата
2014Metadata
Показать полную информациюАннотации
Augošā patērētāju interese par organiski audzētiem produktiem ir atvērusi jaunas tirgus iespējas organisko produktu ražotājiem. Ar katru gadu palielinās valstu skaits, kas iesaistās organiskajā ražošanā, kas šobrīd sastāda 162 valstis. Pētījuma mērķis ir, pamatojoties uz zinātnisko literatūru un statistisko datu analīzi, izpētīt organisko produktu tirgus lielumu tādās Eiropas valstīs kā Latvija, Zviedrijas un Lielbritānija, un izpētīt patērētāju pieprasījumu pēc organiskās produkcijas starptautiskajā mērogā. Pētījuma uzdevumos ietilpst organiskās produkcijas priekšrocību izpēte, Latvijas, Zviedrijas un Lielbritānijas tirgus salīdzināšana un patērētāju pieprasījuma statistisko datu izpēte pēc organiskajiem produktiem.
Atslēgvārdi: organisko produktu nozare, ES organiskais tirgus, patērētāju pieprasījums, statistiskā analīze, aptaujas apsekojums. As consumer’s interest in organically produced products has grown, new market opportunities for the organic producers have emerged.Today 162 countries are involved in the organic production and the number is increasing every year. This study is based on the scientific literature and the analysis of statistical data. The aim was to explore the size of the European organic product market in countries such as Latvia, Sweden and the United Kingdom and to investigate the consumers demand for organic products on the international level. The research tasks include an organic production benefit research of the Latvian, Swedish and British market comparisons and consumer demand statistical research on organic products.
Keywords: organic products, EU organic market, consumer demand, the statistical analysis.