Mazumtirdzniecības konkurence Baltijas tirgū.
Autor
Romancovs, Vladimirs
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Danusēvičs, Mārtiņš
Datum
2014Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Bakalaura darba tēma ir “Mazumtirdzniecības konkurence Baltijas tirgū”.
Bakalaura darba mērķis ir izanalizēt Baltijas valstu konkurences vidi un noteikt tirgus koncentrācijas līmeni pārtikas mazumtirdzniecībās nozarē.
Pirmā nodaļa darba autors sniegs teorētiskus pamatus par mazumtirdzniecību, tas veidu, klasifikāciju, ka arī aprakstīs konkurences analīzes metodes, lai tālāk izmantotu tos tirgus koncentrācijas pakāpes noteikšanai. Otrā nodaļa darba autors raksturos Baltijas pārtikas mazumtirdzniecības tirgus dinamiku. Trešā nodaļa, tika raksturots Baltijas tirgus konkurences vide un izmantojot tirgus koncentrācijas radītājus nodefinēts, kādā stāvoklī atrodas katra no trim Baltijas valstīm.
Bakalaura darbs sastāv no 67 lapām, 16 attēliem, 21 tabulām.
Atslēgvārdi: mazumtirdzniecība, konkurence, Baltijas valstīs, koncentrācijas līmenis. Bachelor thesis topic is “Retail competition in Baltic market”.
Bachelor thesis goal is to analyze Baltic States competitive environment and determine a concentration level in grocery market.
In the first part author will describe a retail industry basics, such as classification and forms. Also author will speak about competition analysis methods, so it can be used to define a concentration level of a market. In the second part, author will describe grocery retail industry in a Baltic states. In the third part will be characterized a competitive landscape of a Baltic grocery retail industry and by using a concentration ratios will be determined a market situation in each Baltic country.
Bachelor thesis consist of 67 pages, 16 images and 21 tables.
Keywords: retail, competition, Baltic states, concentration ratio