• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Bērnu preču zīmolu ietekme uz vecāku rīcību to izvēlē.

Thumbnail
View/Open
303-42579-Steina_Eva_es10117.pdf (1.857Mb)
Author
Šteina, Eva
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Veselova, Andžela
Date
2014
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darbs ir par aktuālu tēmu vecāku vidū – par bērnu preču zīmolu iegādi, bērna ietekmi uz šo procesu un izvēli starp dažādas izcelsmes produktiem. Darba temats – bērnu preču zīmolu ietekme uz vecāku rīcību to izvēlē. Darba mērķis ir, pamatojoties uz teorētiskām atziņām, izpētīt bērnu preču zīmolu ietekmi uz vecāku kā pircēju rīcību, atklāt nepilnības, sniegt priekšlikumus zīmolu ietekmes pilnveidošanai. Darbā tiks ietverta teorija par zīmolu, tā būtību, funkcijām, veidošanu, par patērētāju attieksmi pret zīmolu, bērnu preču zīmoli, pircēja rīcību ietekmējošie faktori, ģimenes loma pircēja rīcībā, bērna loma pircēja rīcībā, kā arī anketa un intervijas, pēc kurām sekoja secinājumu izdarīšana un priekšlikumu sniegšana zīmolu ietekmes pilnveidošanai. Bakalaura darbā lietotās pētījuma metodes būs: literatūras avotu referatīvā analīze, anketēšana un intervijas, lai sasniegtu izvirzīto mērķi. Darbam ir 77 lapaspuses, un tajā ietverti 28 attēli, 6 tabulas un 6 pielikumi.
 
Bachelor's thesis is topical subject among parents- about children’s products brand asquisition, the child’s impact on the buying process and the choice between different brand products. The theme – baby products brand impact on the behavior of parent choice. Purpose of this work is based on theoretical knowledge, explore the baby products brand impact on parents as customers behavior and also make suggestions for the improvement of brand impact. In the first chapter author describes the theory of the essence of the brand, its functions, brand building, consumer attitude to brand, baby and children’s product brands. Second chapter is about the factors affecting the customers choice, family role in purchasing process, children’s role in purchasing process. And third chapter show a questionnaire and interviews. Bachelor thesis research methods will be: analysis of literature, questionnaire and interviews, to reach the purpose.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/14753
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV