DAUDZEJĀDĪBAS VADĪBA LATVIJĀ KĀ STARPTAUTISKO UZŅĒMUMU PERDSONĀLVADĪBAS ELEMENTS
Loading...
Date
Authors
Advisor
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Latvijas Universitāte
Language
N/A
Abstract
Bakalaura darbā Daudzejādības vadības Latvijā kā starptautisko uzņēmumu personālvadības
elements tiek analizēti daudzejādības vadības koncepcijas izmantošanas principi gan indivīdu,
gan arī organizācijas līmenī, atklājot šo procesu savstarpējo iedarbību un to nozīmi
daudzejādības vadības ieviešanas, realizēšanas un organizēšanas stadijās. Bakalaura darbā tiek
akcentēts daudzejādības vadības nozīmīgums uzņēmuma profitabilitātes paaugstināšanas
kontekstā, attiecīgi izvirzīto mērķu sasniegšanas procesos. Praktiskās daļas pētniecisko
piemēru un analīzi autore balsta uz Latvijā strādājošu uzņēmumu darbinieku piemēra, kas tiek
sasaistīti ar vispārējo demogrāfisko, ekonomisko un likumisko pārmaiņu tendenci, uz kā
pamata tiek izstrādāti priekšlikumi uzņēmuma vadībai, kā arī personāldaļas un mārketinga
vadītājiem par daudzejādības īstenošanu uzņēmumā.
Diversity Management in Latvia as an element of Human Resources in International companies analyses the basic principals of diversity management concept use on individual and organizational level, revealing their mutual interactions and meaning by diversity management implementation, realization and organizational steps. This thesis emphasizes the importance of diversity management for companie’s profitability growth by achieving it’s strategical goals. Practical analysis is based on research about diversity evaluation from employee’s point of view working in companies based in Latvia, which are combined with entire demographical, economical and legal changes, on which basement author develops suggestions for top managment, Human Resource and marketing department activities by diversity managment implementation.
Diversity Management in Latvia as an element of Human Resources in International companies analyses the basic principals of diversity management concept use on individual and organizational level, revealing their mutual interactions and meaning by diversity management implementation, realization and organizational steps. This thesis emphasizes the importance of diversity management for companie’s profitability growth by achieving it’s strategical goals. Practical analysis is based on research about diversity evaluation from employee’s point of view working in companies based in Latvia, which are combined with entire demographical, economical and legal changes, on which basement author develops suggestions for top managment, Human Resource and marketing department activities by diversity managment implementation.