Nacionālās kultūras īpatnību ietekme uz darbinieku apmierinātību AS Hansabanka
Author
Junga, Nadežda
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Baumane-Vītoliņa, Ilona
Date
2008Metadata
Show full item recordAbstract
Mūsdienās starptautiskajā organizācijā galveno lomu ieņem darbinieka saikne ar organizācijas kultūru, kas veicina darbinieku produktivitāti, savukārt produktivitāte rada gandarījumu, kas izpaužas apmierinātībā.
Šajā darbā, autore ir izskatījusi personāla vadīšanas būtību organizācijas kultūras kontekstā un to lomu starptautiskajā biznesa vidē, pastiprināto uzmanību pievēršot cilvēkresursu motivācijai un darba apmierinātībai. Kā arī mēģināja noskaidrot latviešu un krievu nacionālās kultūras galvenās atšķirības un motivējošos faktorus.
Pētījuma mērķis bija noskaidrot, vai nacionālās kultūras atšķirības spēj ietekmēt AS Hansabanka klientu apkalpošanas speciālistu amatā strādājošo darba apmierinātību .
Pētījuma rezultāti liecina, ka dažādām nacionālās kultūras pārstāvjiem ir dažādas dominējošās vērtības, tomēr tas nav vienīgais un svarīgākais aspekts, kas ietekmē darbinieku apmierinātības līmeni uzņēmumā In nowadays international organization the connection between employees and organizational culture, that performances employee productivity, is of the last importance. In turn, the feeling of fulfilment caused by productivity is expressed in employee work satisfaction.
In this bachelor’s degree paper author has studied personnel management in the context of organizational culture and its part in business environment, and also concentrated her attention on human resource motivation and work satisfaction. As well as tried to clarify main differences between Latvian and Russian National culture and its motivating factors.
The objective of survey was to define if national cultures differences can affect Joint-stock Hansabanka specialists in customer service work satisfaction.
Survey results shows, that representatives of varied national cultures have different dominant values, however it is not the only one and the most important aspect, that influence employee level of work satisfaction.