Biodīzeļdegvielas izmantošana Eiropas Savienībā: Latvijas un Vācijas gadījums
Автор
Dakša, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Fortiņš, Egīls
Дата
2011Metadata
Показать полную информациюАннотации
Darba temats ir „Biodīzeļdegvielas izmantošana Eiropas Savienībā: Latvijas un Vācijas gadījums”.
Pētījuma problēma ir saistīta ar faktu, ka pasaulē enerģijas patēriņš pieaug, bet fosilo energoresursu kļūst mazāk, tādēļ iespējamais risinājums ir atjaunojamo energoresursu izmantošana, izmantojot enerģētikas un ekonomikas politiku. Darbā ir aplūkots tieši transporta sektors un biodīzeļdegvielas kā atjaunojamā energoresursa ražošana.
Pētījuma mērķis ir izpētīt Vācijas un Latvijas biodīzeļdegvielas politiku, lai noteiktu galvenās politikas veidošanas atšķirības vai līdzības. Darba uzdevumi iekļauj Eiropas Savienības ekonomiskās politikas izpēti, teorētisko un likumdošanas bāzi saistībā ar enerģētikas politikas veidošanu, kā arī Latvijas un Vācijas biodīzeļdegvielas politikas analīzi.
Pētījuma rezultātā tika secināts, ka Vācijā ir konstruktīvāk veidota biodīzeļdegvielas politika, jo tā veiksmīgi apvieno energoresursus, energoefektivitāti un transporta sektoru, tādējādi sekmējot konkurētspējīgāku biodīzeļdegvielas ražošanu nekā Latvijā.
Atslēgvārdi: enerģētika, energoresursi, atjaunojamie enerģijas avoti, biodīzeļdegviela. The theme of the master thesis is „The use of biodiesel in the European Union: the case study of Latvia and Germany.
The research is exploring the concerns about the fact that world ebergy consumption is increasing, but fossil fuels are becoming less so the possible solution is the use of the renewable enery using strategic energy and economic policies. The master thesis explores the transport sector and biodiesel as the renewable energy production.
The aim of the work is to explore Germany’s and Latvia’s biodiesel policy in order to identify the policy diferences and similarities. The master thesis includes the European Union’s economic policy reserach, theoretical and legisative framework relating to energy policy as well as Latvia’s and Germany’s biodiesel analyses.
The research shows that Germany has made the biodiesel policy more constructively, as it successfully combines energy efficiency and transport sectors, thereby contributing to a more competitive biodiesel production than Latvia.
Keywords: energy, energy resources, renewable energy, biodiesel.