• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Mārketinga process SIA "Valrito"

Thumbnail
View/Open
303-4499-Lazdina_Baiba_bl05006.pdf (1.040Mb)
Author
Lazdiņa, Baiba
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Purgailis, Māris
Date
2007
Metadata
Show full item record
Abstract
Darbā tika veikta teorētiskā materiāla analīze par mārketinga vidi, tirgus segmentēšanu un komunikāciju līdzekļiem. Praktiskajā pētījumā tika veikts SIA „VALRITO” darbības un vides novērtējums, izveidots produktu raksturojums. Balstoties uz veikto klientu aptauju rezultatiem, katrai darbības sfērai veikta tirgus segmentēšana, noteikti mērķa segmenti, novērtēti uzņēmumam izmantojamie komunikāciju līdzekļi. Maģistra darbs sastāv no trim nodaļām. Pirmajā nodaļā apskatīti jautājumi uzņēmuma mārketinga procesa novērtēšanai un literatūrā norādītie mārketinga komunikāciju līdzekļi. Otrajā- analizēta uzņēmuma darbība, finansiālās iespējas, produkti, to īpašības, veikta vides analīze. Trešajā- atspoguļoti praktiskā pētījuma rezultāti. Darbs sastav no 123 lappusēm, satur 20 attēlus, 11 tabulas, 5 pielikumus.
 
In this master diploma has made an analise of theoretical material about marketing environment, customers characteristic, ways of marketing communications. In the research path has made analysis of VALRITO Ltd. marketing internal and external environment and characteristics of products. According to customer inquiry, has made market segmentation, choosing target segments and evaluated available marketing communication in every sphere of company’s activity. This diploma consist of three parts. In the first part has questions, which ir needed to evaluate marketing process in enterprise, marketing communication. In second part has analysed an enterprise, available resourses, and marketing environment. In third– has images the results of practical research. The diploma consist of 123 pages, it contains 20 pictures, 11 tables and 5 attachments.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/15120
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV