Herbalife stratēģija, tās pašvērtējums
Autor
Šintlere, Silva
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Batraga, Anda
Datum
2007Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Silva Šintleres, turpmāk tekstā - autores, maģistra darba, ar nosaukumu „Herbalife stratēģija, tās pašvērtējums”, apjoms ir 95 lpp. un tajā ir izmantotas 2 shēmas, 1 tabula, 23 attēli un 42 literatūras avoti un interneta resursi.
Mūsdienās tirgus tiek sadalīts arvien šaurākos segmentos, līdz ar to uzņēmumi vairs nevar izmantot tikai masu mārketinga metodes, lai sasniegtu konkrētu mērķauditoriju. Ātrākai un pilnīgākai uzņēmuma mērķu sasniegšanai tiek pielietotas tiešā mārketinga metodes – tiešā pārdošana, tiešais pasts, telemārketings u.c. Uzņēmumi tiešo mārketingu izmanto kā galveno vai kā papildinošo mārketinga darbību, lai efektīvāk sasniegtu savus mērķpircējus un nodibinātu ar viņiem stiprākas, personiskākas attiecības.
Tomēr, pielietojot tiešo mārketingu, uzņēmumi saskaras arī ar tiešā mārketinga negatīvo pusi, kas sevī ietver patērētāju negatīvo attieksmi pret tiešā mārketinga aktivitātēm, kas kavē produkta virzību tirgū. Tāpat arī ļoti populāra ir daudzpakāpju mārketinga attīstība, pielietojot tiešās pārdošanas metodes, šādi uzņēmumi piedāvā iespēju pat uzsākt savu biznesu, bet vai Latvija tam ir gatava, to autore vēlas izpētīt savā darbā. Pētnieciskajā daļā autore vēlas parādīt, cik veiksmīgs vai neveiksmīgs var būt šāda veida bizness.
Darba mērķis tā izstrādes gaitā, izmantojot teorētisko pamatojumu, ir izpētīt kompānijas Herbalife stratēģiju, kas savā darbībā pielieto daudzpakāpju mārketinga sistēmu, tiešās pārdošanas metodes, kā arī citus tiešā mārketinga veidus.
Darba pirmajā daļā teorētiski tiek atklāta tiešā mārketinga un tiešās pārdošanas būtība, to priekšrocības un trūkumi un to savstarpējā mijiedarbība.
Otrajā daļā autore iepazīstina ar tiešās pārdošanas straujo attīstību pasaulē un arī Latvijā.
Trešajā daļā tiek sniegti daži piemēri, kā tiešā pārdošana tiek pielietota praksē uzņēmumā Herbalife, tiek analizēts uzņēmuma mārketinga un pārdošanas plāns, kā arī nedaudz teorijas par daudzpakāpju mārketinga būtību un attīstību.
Ceturtā nodaļā autore veic pētniecisko darbu: Herbalife komunikācijas stratēģijas analīzi, tās mārketinga kompleksa, uzņēmuma darbības raksturojumu un turpmākās darbības attīstības analīzi.
Informācija maģistra darba rakstīšanai tika meklēta specializētajā ekonomikas literatūrā, masu informācijas līdzekļos - internetā un presē, kā arī Herbalife nepublicētie dati – brošūras, informācijas disks u.c. The Master’s paper “Herbalife strategy, its self-appraisal” by Silva Šintlere, hereinafter referred to as the author of the work, is written on 95 pages and it contains 2 figures, 1 table, 23 illustrations, and 42 bibliographic sources and internet resources.
Nowadays market is divided into constantly smaller segments, wherewith, in order to achieve a particular target audience, companies cannot use only mass marketing methods. To achieve the goal of a company faster and more thoroughly such marketing methods are used as direct selling, direct mailing, telemarketing etc. Companies are using direct marketing as the main or supplementary marketing activity to reach their target customers more efficiently and to establish stronger and more personal relationships with them.
However, when using direct marketing, companies are facing also the negative side of it. The attitude of the consumers towards the direct marketing activities is negative and this prevents the product from progressing in the market. Multi-stage marketing development is also very popular, when using the methods of direct selling companies are offering the possibility to start one’s own business. The author of this work is willing to find out, whether Latvia is ready for such marketing. The author wants to show in the research part of the paper, how successful or unsuccessful such business may be.
The aim of the work, using the theoretical grounds, during its development is to study out the strategy of the company Herbalife, which is using the multi-stage marketing system, direct selling methods, as well as other types of direct marketing.
The first part of the paper reveals the essence of the direct marketing and direct selling, their pros and cons and mutual interaction in theory.
In the second part the author describes the quick development of the direct selling in the world and in Latvia.
The third part contains several examples of how the direct selling is practically used in the company Herbalfe and analyses the marketing and sales plan, as well as includes some theory on the essence and development of the multi-stage marketing.
In the fourth part of the paper the author carries out a research work: analysis of the Herbalife communication strategy, description of its marketing complex and company’s operation, and analysis of the development of activities in future.
Information for the Master’s paper was searched in specialized literature of economics – in internet and printing-, as well as in the unpublished information of Herbalife – booklets, information disk etc.