"American Express" kredītkaršu konkurētspēja Latvijas kredītkaršu tirgū
Автор
Koršenkovs, Jevgēnijs
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Deniņš, Andris
Дата
2008Metadata
Показать полную информациюАннотации
Maģistra darba temats ir ”American Express kredītkaršu konkurētspēju Latvijas kredītkaršu tirgū”. Izvēlētais maģistra darba temats ir aktuāls tādēļ, ka mūsdienu cilvēkiem ir grūti orientēties kredītkaršu veidos un to iespējās. Maģistra darbā ir ietverta informācija, par maksājumu kāršu attīstības vēsturi, maksājumu karšu biznesu un darbības sistēmu. Darbā apkopota un analizēta informācija par VISA, MasterCard un American Express izdevēj organizāciju piedāvātajiem produktiem un to klasifikācija. Izpētīti un apzināti kredītkaršu attīstību ietekmējošie riski un visefektīvākie līdzekļi risku samazināšanai.
Autors piedāvā iepazīties ar American Express kompāniju, tās vēsturi un filozofiju. Darba autors izpētījis American Express attīstības iespējas un problēmas.
American Express kredītkartes ir ļoti izplatītas ekonomiski aktīvajās pasaules valstīs, taču Latvijā tās skaitliski ir mazākumā. Maģistra darba mērķis ir izpētīt American Express konkurētspēju Latvijas maksājumu kārsu tirgū. Veicot pētījumu, darba autors noteica American Express stipros un vājos punktus. American Express produktu konkurētspēju nodrošina:
•liels tirgotāju skaits, kuri piedāvā norēķināties par precēm un pakalpojumiem;
•iespēja izņemt skaidru naudu AS ”Parex banka” bankas automātos;
•apdrošināšanas polises gadījumu daudzveidība un apdrošināmās summas;
•lielākais atlaižu tīkls American Express Select;
•globālas palīdzības programma AXE Assistant.
Latvijā turpinās maksājumu karšu tirgus palielināšanās tendence. Šī tendence ir vērtējamā kā pozitīva, jo katru gadu ir novērojams maksājumu karšu, bankomātu, kā arī karšu pieņemšanas vietu skaita pieaugums. Pēdējos gados par tirgus līderi Baltijas valstīs ir izvirzījusies Lietuva, tā ir apsteigusi Latviju un Igauniju gan izdoto maksājumu karšu, gan bankomātu skaita ziņā. Lai arī maksājumu karšu klientu skaits arvien pieaug, tomēr vēl joprojām daļa karšu īpašnieku norēķinus pie tirgotājiem veic ar skaidru naudu, nevis norēķinās ar karti, tāpēc visiem šajā procesā iesaistītajiem dalībniekiem jādomā, kā nākotnē uzlabot šo situāciju.
Maģistra darba kopējais lappušu skaits ir 131 lappuses. Darbs satur 55 attēlus un 13 tabulas. The subject of the research is “The competitiveness of American Express credit cards in the Latvian market”. The chosen theme of the Master paper is topical because nowadays it is rather challenging for contemporary people to be competent in the offered opportunities of the available credit cards. The Master paper contains information about the historical background of the payment card, its business and operation system. The information summarized and analyzed in the paper reflects the classification of the products offered by VISA, MasterCard and American Express agencies. The risks that influence the development of credit cards and the most effective risk reducing resources are studied and investigated in the research.
The author introduces the historical and philosophical background of American Express Company. He also conducts research into the potentialities and problems of the development of American Express credit cards.
American Express credit cards are common in economically active countries, still, in Latvia, the cards are in minority number. The goal of the Master research is to find the competitiveness of the American Express credit cards in the Latvian market. In the research, the strong and weak points of American Express were dwelt upon. The competitiveness of the American Express products is provided by the following:
•Flexible and beneficial credit limit exploitation terms;
•Large number of trading places that offer their customers to pay by credit card for services and goods;
•The opportunity to draw out the cash through AS ”Parex banka” ATM;
•The variety of insurance policy cases and sum of the insurance;
•The largest American Express Select discount network;
•AXE Assistant program of global assistance.
In Latvia, the tendency of credit cards’ market to grow still continues. Lately, Lithuania has become the market leader among the Baltic States; it has issued a greater number of payment cards and installed more ATM’s than Latvia and Estonia. Even though the amount of payment card clients is growing, a certain number of credit card owners still make in cash the payments for goods. For that reason all participants involved in this process are highly advised to consider the possibilities to improve the situation in future.
The Master paper consists of 131 pages. It contains 13 tables and 55 figures.