• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • русский 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Войти
Просмотр элемента 
  •   Главная
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Fizikas, matemātikas un optometrijas fakultātes studentu noslēguma darbi / Faculty of Physics, Mathematics and Optometry - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (FMOF) / Bachelor's and Master's theses
  • Просмотр элемента
  •   Главная
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Fizikas, matemātikas un optometrijas fakultātes studentu noslēguma darbi / Faculty of Physics, Mathematics and Optometry - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (FMOF) / Bachelor's and Master's theses
  • Просмотр элемента
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

3d grafika ar paātrinātājiem un bez tiem

Thumbnail
Открыть
304-2377-Livsics_Arsenijs_DatZ020051.pdf (1021.Kb)
Автор
Livšics, Arsenijs
Co-author
Latvijas Universitāte. Fizikas un matemātikas fakultāte
Advisor
Arnicāns, Guntis
Дата
2006
Metadata
Показать полную информацию
Аннотации
Šajā darbā tiek izpētīti datoru 3d grafikas pamati. Gandrīz visas operācijas ar 3d grafiku mūsdienā tiek veiktas izmantojot 3d paātrinātāju, jeb ar jaudīgo grafisko karšu palīdzību. Autors dziļāk interesējās par tiem procesiem, kuri paliek ārpus tipiskās 3d aplikācijas programmētāja redzes loka. Lai tos izpētītu, vispirms tiek apskatīti esošie 3d grafikas renderēšanas līdzekļi un to pamatfunkcijas, izmantojot OpenGL bibliotēkas piemēru. Tālāk tiek aprakstītas šo pamatfunkciju implementācijas, apkopojot tās autora izveidotajā bibliotēkā. Izstrādātā bibliotēka nodrošina 3d attēlu izveidošanu un manipulēšanu pēc OpenGL principiem, atbalsta dažādu tipu primitīvus, apgaismošanu un faktūrkartēšanu. Darbā tiek aprakstīti izmantotie algoritmi un izveidotās algoritmu modifikācijas. Tiek aplūkota izstrādātās programmatūras ātrdarbības optimizācija, kā arī neefektīvo koda fragmentu atrašanas problēma.
 
This paper is a research on the fundamentals of computer 3d graphics. Most of the operations involving 3d graphics nowadays are performed with the help of 3d graphics accelerators. The author finds these processes, which are typically concealed from the programmer, very interesting. To research them, first this paper presents an analysis of existing 3d rendering tools and their basic functions, exemplified by the OpenGL graphics library. Then, in the practical part, this functionality is implemented in a software rendering library. The developed library supports creation and manipulation of 3d images similarly to OpenGL, supports different primitive types, lighting and texture mapping. A description of the used algorithms and algorithm variations is also given. Finally, the problem of performance optimization is examined, as well as the problem of finding inefficiencies in the produced code.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/15186
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (FMOF) / Bachelor's and Master's theses [2775]

University of Latvia
Контакты | Отправить отзыв
Theme by 
@mire NV
 

 

Просмотр

Весь DSpaceСообщества и коллекцииДата публикацииАвторыНазванияТематикаЭта коллекцияДата публикацииАвторыНазванияТематика

Моя учетная запись

Войти

Статистика

Просмотр статистики использования

University of Latvia
Контакты | Отправить отзыв
Theme by 
@mire NV