Skolotāju un skolēnu motivācijas mijiedarbība svešvalodas stundās
Author
Kraģe, Indra
Co-author
Latvijas Universitāte. Moderno valodu fakultāte
Advisor
Baiža, Ilze
Date
2010Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarbā ”Skolotāju un skolēnu motivācijas mijiedarbība svešvalodu stundās” pētīta skolotāju motivācija un tās ietekme uz skolēnu motivāciju. Diplomdarba mērķis ir izpētīt motivāciju ietekmējošos faktorus un izzināt, kas skolotājus motivē darbam un kā skolotāju motivācija ietekmē skolēnu motivāciju. Darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un praktiskās. Teorētiskajā daļā sniegts ieskats skolotāju un skolēnu motivācijas psiholoģiskajos un pedagoģiskajos aspektos, savukārt praktiskajā daļā analizētas skolēnu vēlmes un vajadzības, skolotāja loma svešvalodu stundās un biežāk lietotās motivācijas stratēģijas. Darbā pielietotās metodes ir izmantotās literatūras analīze, skolotāju un skolēnu aptauju rezultātu analīze, kā arī atsevišķu gadījumu pētījums. Veiktais pētījums ļauj secināt, ka motivācijai ir ārkārtīgi svarīga nozīme svešvalodu mācīšanā un mācīšanās procesā un motivēti skolotāji spēcīgi ietekmē skolēnu mācīties gribu.
Atslēgvārdi: motivācija, iekšējā motivācija, ārējā motivācija, skolotāja motivācija, skolēnu motivācija, motivācijas vicināšana, motivācijas stratēģijas The diploma paper “The Correlation Between Teacher Motivation and Student Motivation in the Foreign Language Classroom” investigates teachers’ motivation in a foreign language classroom and its effect on students’ motivation. The purpose of the diploma paper is to explore factors affecting motivation, investigate how teachers are motivated for their work and to find out how teacher motivation influences students’ motivation. The theoretical part includes the basic data about psychological and pedagogical aspects of the teachers’ and learners’ motivation. The practical part deals with the analysis of students’ needs and wants, teachers’ roles in a foreign language classroom and most frequently used motivational strategies by language teachers. Methods used for the research are the following: analysis of literature, surveys and a case study. The research has led to the conclusion that motivation plays a crucial role in foreign language teaching and learning and motivated teachers have a powerful influence on students’ motivation.
Key words: motivation, intrinsic motivation, extrinsic motivation, teacher motivation, student motivation, promotion of motivation, motivational strategies.