Leksikas mācīšanas metodes arhitektūras un pilsētplānošanas specialitātes studentiem
Автор
Arhipova, Nataļja
Co-author
Latvijas Universitāte. Moderno valodu fakultāte
Advisor
Ozoliņa, Solveiga
Дата
2010Metadata
Показать полную информациюАннотации
Bakalaura darbā tiek aplūkotas angļu valodas speciāliem mērķiem mācīšanas metodes RTU Arhitektūras un Pilsētplānošanas fakultātes studentiem. Darba teorētiskajā daļā, pirmkārt, tiek analizēti leksikas mācīšanas un mācīšanās pamatprincipi angļu valodas speciāliem mērķiem kontekstā, pievēršot uzmanību arhitektūras leksikas pasniegšanas veidiem un efektīviem faktoriem, kas ietekmē tās apgūšanu. Otrkārt, tiek aplūkoti dažādi uz audzēkņiem orientēti komunikatīvie vingrinājumi, kas paredzēti arhitektūras terminoloģijas apgūšanai. Darba mērķis ir šīs specialitātes studentu leksisko kompetenci, kas viņiem dotu iespēju prasmīgi darboties dažādās akadēmiskās un profesionālās situācijās. Praktiskā daļa tiek koncentrēta uz eksperimentālo pētījumu, tā apskatu un analīzi.
Secinājumi balstās uz nodarbību rezultātiem, autores novērojumiem nodarbību laikā, studentu atsauksmēm, rakstisko testu un noslēguma aptaujām. Kursa rezultāti uzrāda audzēkņu leksiskās kompetences attīstību.
Angļu valodas speciāliem mērķiem kursa rezultāti un secinājumi atspoguļo studējošo sasniegumus un patiku, ko tie ir ieguvuši jomā. The present bachelor thesis outlines the ways of teaching English for Specific Purposes (ESP) to the students of architectural studies at the Faculty of Architecture and Urban Planning in Riga Technical University. The theoretical part of the paper analyses the basic principles of vocabulary teaching and learning in ESP context, with the focus on the types of presenting architectural vocabulary and effective factors influencing vocabulary acquisition. It also deals with various learner-centred communicative activities aimed at acquiring architectural terminology. The aim of the paper is to develop the students’ lexical competence that would enable them to perform efficiently in different academic and professional situations. The practical part focuses on the pilot study, its review and analysis.
The conclusions drawn are based on the results of the pilot study, classroom observations, students’ feedbacks, final written test and end-of-the-course questionnaires. The outcome of the pilot study reveals the development of the learner’s lexical competence.
The results and conclusions of the ESP course demonstrate the students’ gains and preferences in terms of vocabulary learning techniques.