Īpašības un apstākļa vārdu mācīšana skolā
Author
Visocka, Juta
Co-author
Latvijas Universitāte. Moderno valodu fakultāte
Advisor
Farneste, Monta
Date
2010Metadata
Show full item recordAbstract
Īpašības un apstākļa vārdi palīdz izpaust emocijas un attieksmi runā un rakstveidā. Pētījuma mērķis ir uzzināt skolēnu zināšanas par īpašības un apstākļa vārdiem un izveidot stundu plānu, kas ietvertu visus aspektus, kas skolēniem būtu jāzina par īpašības un apstākļa vārdiem.
Pētījumā lietotās teorētiskās metodes ir teoriju izpēte un analīze, to salīdzināšana, un secinājumu veikšana. Pētījuma empīriskās metodes ietver stundu plānu, aptauju skolēniem un skolotājai un testu skolēniem.
Aptauju un testa rezultāti rāda, ka skolēnu zināšanas par īpašības un apstākļa vārdiem nav īpaši labas.
Lai uzlabotu skolēnu zināšanas, ir nepieciešams izmantot aspektus no gramatikas un tulkošanas metodes un no komunikatīvās pieejas, kā arī mācīt gramatiku un paplašināt vārdu krājumu.
Atslēgvārdi: gramatikas un tulkošanas metode, komunikatīvā pieeja, komunikācija, gramatika, vārdu krājums, aptauja, tests. Adjectives and adverbs help to express emotions and attitude in spoken and written language. The purpose of the research is to find out the students’ knowledge about adjectives and adverbs and to create a lesson plan that would include all aspects of adjectives and adverbs that a student should know.
The theoretical methods used in the research are study and analysis of the theories, making juxtapositions, drawing conclusions. The empirical methods of the research include a lesson plan, a survey with a teacher and students, and a test for students.
The results of the questionnaires and test show that the level of students’ knowledge about adjectives and adverbs is not very good.
To improve the knowledge of students it is necessary to use both the aspects of Grammar Translation method and Communicative Approach and to improve both grammar and vocabulary.
Key Words: grammar translation method, communicative approach, grammar, vocabulary, questionnaire, test.