Show simple item record

dc.contributor.advisorSurkova, Irinaen_US
dc.contributor.authorŽivjuka, Svetlanaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Moderno valodu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T06:30:28Z
dc.date.available2015-03-24T06:30:28Z
dc.date.issued2008en_US
dc.identifier.other9364en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/15534
dc.description.abstractRakstīšanas procesa nozīme mūsdienu sabiedrībā ir krietni izaugusi. Rakstīšanai ir liela nozīme izglītībā, lietvedībā un saskarsmē. Ilgu laiku rakstīšana svešvalodā bija mācīta, pildot “ieraksti tūkstošu vārdu/frāzi/teikumu” uzdevumus. Pētījuma autore ir izvērtējusi vēstuļu rakstīšanu kā vienu no radošas rakstīšanas veidiem. Diplomdarbā tiek izpētīts skolēnu rakstīšanas procesa progress svešvalodas stundās no kreativitātes viedokļa. Darba autore ir izanalizējusi kreativitātes teorijas, piedavājusi kreativitātes un kreatīvas (radošas) rakstības definīcijas. Darbā tika izcelti kreativitātes raksturīgas pazīmes (plūdums, elastīgums, oriģinalitāte, papildināšana un piemērotība) un tas mēru sistēma. Lai pierādītu hipotēzi, ka kreativitāte pozitīvi ietekme skolēnu rakstīšanas prasmju attīstību svešvalodā, tika veikta izpēte Rīgas 94. vidsskolā 7a un 7b klasēs. Diplomdarbs ir balstīts uz Vallasa (1926), Barrona (1963), Torrensa (1966) un Flajerta (2005) kreativitātes teorijām un atziņām par kreatīvo rakstības procesu. Kreativitāte skolēnu rakstiskajos darbos tika noteika, aprēķinot kreativitātes raksturīgas pazīmes trijos līmeņos (stimulējoši – produktīvajā, evolucionārajā un radošā) un trijās kārtās (lingvistiskajā formā, semantiskajā kontekstā un pragmatiskajā sistēmā). Pētījuma praktiskajā daļā autore ir salīdzinājusi kvantitatīvas mērīšanas rezultātus, analizējusi skolēnu rakstisko darbu piemērus (neformālas vēstules), kad uzdevums bija un nebija formulēts kā radošs. Rezultāti parādīja, ka skolēnu darbi ir rakstiti re-produktīvajos (atdarināšanas) līmeņos (stimulējošie – produktīvajā un evolucionārajā). Ja uzdevums nav formulēts kā radošs, visu kreativitātes raksturīgu pazīmju rezultāti ir zemāki nekā rezultāti ar radoši formulētu uzdevumu. Radošie uzdevumi stimulē skolēnu valodas izpratni, ziņkārību un motivē viņus rakstīt svešvalodas stundās. Skolēnu kreativitātes līmeņa izaugsme nosaka rakstīšanas prasmju attīstību.en_US
dc.description.abstractThe role of the writing process in modern society has increased. Writing plays an important role for educational, business and personal communication. For a long time writing in foreign language was taught by completing fill-in-the-blanks. However, writing process can be more creative. One of the most common ways of communication is letter writing. Therefore, the author of the present paper focuses on letter writing as one of types of creative writing. The paper explores student progress in writing when the writing task is formulated/stressed as creative and investigates the writing process in foreign language learning from the point of view of its creativity. The author analyses theories on creativity, gives the definition of creativity and creative writing. It outlines features of creativity and their measurement. To prove the hypothesis that creativity positively influences the development of foreign language learners’ writing skills. The research has been undertaken in Riga Secondary School No 94 in Forms 7a and 7b. The research is based on Wallas’s (1926), Barron’s (1963), Torrance’s (1966) and Flaherty’s (2005) theories of creativity. Creativity in students’ written samples has been measured accounting creative characteristics (fluency, flexibility, originality, elaboration and appropriateness), at three levels (stimulative-productive, evolutionary and creative), and in three layers (linguistic form, semantic content/concept and pragmatic frame). In the empirical research the author has compared the results of quantative measurement and analyzed learners’ written samples (informal letters) when the task was and was not stressed/formulated as creative. The results have demonstrated that the student produced the works at the re-productive levels (stimulative-productive with non-creative task, and evolutionary with creative task). However, if the task was not stressed/formulated as creative, all characteristics of creativity were lower than the results when the task was stressed/formulated as creative. Creative writing tasks stimulate students’ awareness of the language, their curiosity and motivate them to write. Increased students’ levels of creativity lead to the development of writing skills.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleKreativitāte rakstīšanas procesāen_US
dc.title.alternativeCreativity in the Writing Processen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record