Digitālās plaisas pastāvēšanas iemesli Latvijas sabiedrībā
Author
Paršova, Laila
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Krūmiņa, Līga
Date
2010Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba ””Digitālās plaisas” pastāvēšanas iemesli Latvijas sabiedrībā” mērķis ir apzināt ”digitālās plaisas” pastāvēšanas iemeslus, kā arī analizēt valsts iestāžu lomu iedzīvotāju konkurētspējas veicināšanā, dzīves kvalitātes uzlabošanā un ”digitālās plaisas” mazināšanā.
Galvenie ”digitālie plaisas” iemesli, kas kavē informācijas sabiedrības attīstību, ir nevienmērīgs interneta un jauno tehnoloģiju nodrošinājums, finansiālo līdzekļu trūkums, atšķirīgs zināšanu līmenis un psiholoģiskā barjera. Šie visi iepriekšminētie faktori lielā mērā kavē indivīda personīgo un profesionālo izaugsmi, kā arī informācijas sabiedrības un valsts ekonomisko attīstību kopumā.
Problēmas risināšanas galvenais rīks ir publiskās bibliotēkas, kurās ir pieejams gan tehniskais nodrošinājums, gan kvalitatīvi mācībspēki.
Atslēgvārdi: ”digitālā plaisa”, bibliotēkas, informācijas sabiedrība, informācijas un komunikāciju tehnoloģijas, informācijpratība. The main objective of the bachelor work Reasons for the digital divide in Latvian society is to study the reasons of existence of digital divide as well as analyze the role of government institutions in promotion of competitiveness of inhabitants, in improvement quality of life and in decrement of digital divide.
Principal cause of digital divide that delay the development of information society is uneven coverage of internet and new technologies, poverty of financial funding, diverse knowledge and educational level and psychological obstacle. The all above mentioned factors are holding the development of individuals personal and professional growth back, and are delaying the development of information society and states economics.
The main instrument in problem solving is public libraries that provide the technical necessities and qualitative teaching staff.
Key words: digital divide, libraries, information society, information and communication technologies, information literacy.