Informācijas un komunikācijas tehnoloģiju apgūšana Latvijā. Dzimtes aspekta analīze
Автор
Lielbārdis, Salvis
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Niklass, Mareks
Дата
2011Metadata
Показать полную информациюАннотации
Bakalaura darba mērķis ir analizēt IKT apguves atšķirības starp dzimumiem Latvijā.
Bakalaura darbā veicu sociālo dzimumu atšķirību rašanās un IKT apgūšanas teorētisko un dzimumu aspektu raksturojumu, aplūkoju IKT apguves Latvijā priekšnosacījumus un vēsturisko kontekstu. Bakalaura darbā veicu trīs Latvijas pētījumu kompāniju pētījumu datu sekundāro analīzi par dzimumu atšķirībām IKT lietojumu un tehnoloģiju izmantošanā un dzimumu atšķirībām IKT izglītības iegūšanā Latvijā.
Secināju, ka IKT izmantošanā ir dzimumu atšķirības, visvairāk – IKT kompetencē un jaunāko IKT lietojumu jomās. Gan sievietes, gan vīrieši pauž līdzīgus un pozitīvus vērtējumus jautājumā par tehnoloģiju nozīmi dzīvē un IKT lietojumu izmantošanas motivāciju. Tomēr vairums ikdienas aktivitāšu ir būtiskā mērā atkarīgas no iemācītiem dzimumstereotipiem. A purpose of this bachelor paper is to analyze gender differences of ICT adoption in Latvia.
In this bachelor paper I made descriptions of gender difference origins and aspects of theoretical and gender adoption of ICT, reviewed the preconditions and historical context of ICT adoption in Latvia. I also made secondary data analysis of three latvian survey data about gender differences on ICT usage and ICT education statistics in Latvia.
Main conclusion – there are gender differences in ICT adoption, particularly regarding advanced ICT competencies and lately introduced ICT use. Both females and males have expressed similar and positive views regarding ICT matter in their lives and a motivation of an application of ICT use. However amount of everyday activities are largely dependent of acquired gender stereotypes.