Krāslavas rajona un novada tēls tūristiem adresētajās publikācijās
Author
Čižika, Gunta
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Seņkāne, Silva
Date
2007Metadata
Show full item recordAbstract
Krāslavas rajona tēls tūristiem adresētajās publikācijās.
Pētījuma problēma: Krāslavas rajonā ir plašs tūrisma produktu klāsts, tomēr tūrisms nesniedz ievērojamu finansiālu ieguldījumu rajona pašvaldību budžetā. Viens no veidiem kā palielināt tūristu plūsmu un radīt tūrisma produktam pievienoto vērtību ir veidot pievilcīgu, ticamu un realitātei atbilstošu vietas tēlu.
Darba mērķis: noteikt Krāslavas rajona tēlu tūristiem adresētajās publikācijās, identificējot faktorus, kas to veido, kā arī analizējot tūrisma ekspertu viedokļus.
Teorētiskā pieeja: darbā pētīts Krāslavas rajona kā tūrisma galamērķa tēls preses publikācijās un mārketinga materiālos. Teorētiskajā daļā apskatīts tūrisms kā tautsaimniecības nozare, SA nozīme tēla veidošanā, tēla jēdziens vietas tēla veidošanās faktori tūrisma aspektā.
Pētījuma metodoloģija: darbā pielietota teksta analīze – kontentanalīze un kvalitatīvā pētniecības metode – intervija.
Secinājumi: Krāslavas rajona tūristiem adresētais tēls presē un mārketinga materiālos ir pozitīvs nevis negatīvs.
Darba struktūra: darbs sastāv no 5 nodaļām un 11 apakšnodaļām, un 6 pielikumiem.
Darba atslēgas vārdi: sabiedriskās attiecības, tēls, vietas tēls, tēla mārketings, Krāslavas rajona tēls. Kraslava district destination image within publications for tourists.
Problem of research: Although Kraslava district has a wide spectrum of tourism products, incomes from tourism as a business does not sufficiently contribute to the municipal budget of Kraslava district. Making an attractive, reliable and realistic destination image is one of the measures to increase the flow of tourists and add the value to the tourism product.
Aim of the paper: to define Kraslava district destination image within publications for tourists identifying the developing factors and analyzing the outlooks of tourism experts.
Theoretic approach: Kraslava district as a final destination image within publications of mass media and marketing materials have been analyzed in the paper. The theoretical part comprises the overview on tourism as a branch of national economy, the role of public relations in image making, the concept of image and the destination image developing factors within tourism aspect.
Methodology of research: Text analysis – content analysis and qualitative research method – interview have been used in the paper.
Conclusions: The image in press and marketing materials addressed to Kraslava district tourists is definitely positive and not negative.
The structure of the paper: The work consists of 5 chapters, 11 subchapters and 6 annexes.
Key words of the paper: public relations, image, destination image, marketing of the image, image of Kraslava district.