Reģionālo laikrakstu žurnālistu un sabiedrisko attiecību speciālistu mijiedarbība uzmanības ekonomikā (2006.-2007.)
Автор
Romanova, Marta
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Zelče, Vita
Дата
2007Metadata
Показать полную информациюАннотации
Maģistra darba teorētiskajā daļā tiek apskatītas žurnālistikas un SA mijiedarbības pētniecības tradīcijas Vācijā - B.Bernsas Determinācijas hipotēze, G.Benteles Savstarpējās iedarbības un ekonomiskuma palielināšanas (Interefikācijas) modelis un S.Russ-Mola Tirgus modelis. Tiek aplūkota Uzmanības ekonomikas metode SA un žurnālistikas mijiedarbības skaidrojumā, parādot, racionalitātes tendences SA speciālistu un žurnālistu rīcībā, kā arī SA speciālistus un žurnālistus kā „patērētāja - piedāvātāja” attiecību dalībniekus.
Pētījuma mērķis ar anketēšanas metodes palīdzību noskaidrot Latvijas reģionālo laikrakstu žurnālistu un SA speciālistu racionalitātes līmeni un raksturu, kā arī aktoru sadarbības veidus, apmierinājumu, ierobežotos resursus, stimulus uzmanības ekonomikā.
Atslēgas vārdi: žurnālistika, sabiedriskās attiecības, interifikācija, determinācija, tirgus modelis, uzmanības ekonomika, homo oeconomicus, racionālās izvēles teorija Interaction between Local Newspaper Journalists and Public Relation Specialists in the Attention Economy (2006.-2007.)
Key words: Journalistic, Public Relation, Interefication, Determination, Market Model, Attention Economy, Homo oeconomicus, Rational Choice theory