WebSocket implementācijas sniegtās iespējas
Autor
Feldmanis, Toms
Co-author
Latvijas Universitāte. Datorikas fakultāte
Advisor
Niedrīte, Laila
Datum
2013Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Līdz ar neseno WebSocket lietojumslāņa tīmekļa protokola standarta oficiālu ieviešanu
izstrādātājiem ir pieejams efektīvs un viegli uzturams risinājums reāllaika lietotņu izveidei
tīmekļa pārlūkprogrammām, salīdzinot ar līdz šim izmantotajiem apkārtceļiem HTTP
protokola ietvaros.
Darba mērķis ir izveidot līdzekli, ar kura palīdzību interaktīvā veidā ir iespējams parādīt
veiktspējas atšķirības starp HTTP un WebSocket risinājumiem.
Darba rezultātā ir aprakstīta un uzstādīta daudzlietotāju spēle “Tanki”, kura ļauj
salīdzināt dažādus HTTP reāllaika risinājumus ar WebSocket protokola piedāvātajām
iespējām. Ar spēles palīdzību ir pārbaudītas un aprakstītas abu protokolu veiktspējas
atšķirības, nonākot pie secinājuma, ka WebSocket ir piemērotākais risinājums gadījumos, kad
pārlūkprogrammu spraudņu izmantošana nav vēlama. Since the recent official introduction of WebSocket application layer protocol
application developers have an access to effective and easily maintainable solution for
creation of web browser based real-time applications, comparing with HTTP workarounds
used till now.
The aim of this paper is to create a tool whereby it becomes possible to interactively
show performance differences between the solutions of HTTP and WebSocket.
As a result of this paper there is described and deployed multi-player game “Tanki”,
which allows to compare HTTP real-time solutions with opportunities provided by the
WebSocket protocol. By using the game, differences of performance of both protocols have
been verified and described, arriving at conclusion that WebSocket is the most appropriate
solution in cases where use of web browser plug-ins is not desirable.