WebSocket implementācijas sniegtās iespējas
Loading...
Date
Authors
Advisor
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Latvijas Universitāte
Language
N/A
Abstract
Līdz ar neseno WebSocket lietojumslāņa tīmekļa protokola standarta oficiālu ieviešanu
izstrādātājiem ir pieejams efektīvs un viegli uzturams risinājums reāllaika lietotņu izveidei
tīmekļa pārlūkprogrammām, salīdzinot ar līdz šim izmantotajiem apkārtceļiem HTTP
protokola ietvaros.
Darba mērķis ir izveidot līdzekli, ar kura palīdzību interaktīvā veidā ir iespējams parādīt
veiktspējas atšķirības starp HTTP un WebSocket risinājumiem.
Darba rezultātā ir aprakstīta un uzstādīta daudzlietotāju spēle “Tanki”, kura ļauj
salīdzināt dažādus HTTP reāllaika risinājumus ar WebSocket protokola piedāvātajām
iespējām. Ar spēles palīdzību ir pārbaudītas un aprakstītas abu protokolu veiktspējas
atšķirības, nonākot pie secinājuma, ka WebSocket ir piemērotākais risinājums gadījumos, kad
pārlūkprogrammu spraudņu izmantošana nav vēlama.
Since the recent official introduction of WebSocket application layer protocol application developers have an access to effective and easily maintainable solution for creation of web browser based real-time applications, comparing with HTTP workarounds used till now. The aim of this paper is to create a tool whereby it becomes possible to interactively show performance differences between the solutions of HTTP and WebSocket. As a result of this paper there is described and deployed multi-player game “Tanki”, which allows to compare HTTP real-time solutions with opportunities provided by the WebSocket protocol. By using the game, differences of performance of both protocols have been verified and described, arriving at conclusion that WebSocket is the most appropriate solution in cases where use of web browser plug-ins is not desirable.
Since the recent official introduction of WebSocket application layer protocol application developers have an access to effective and easily maintainable solution for creation of web browser based real-time applications, comparing with HTTP workarounds used till now. The aim of this paper is to create a tool whereby it becomes possible to interactively show performance differences between the solutions of HTTP and WebSocket. As a result of this paper there is described and deployed multi-player game “Tanki”, which allows to compare HTTP real-time solutions with opportunities provided by the WebSocket protocol. By using the game, differences of performance of both protocols have been verified and described, arriving at conclusion that WebSocket is the most appropriate solution in cases where use of web browser plug-ins is not desirable.