Virtuālā realitāte: Caurspīdīgi objekti
Author
Judvaitis, Jānis
Co-author
Latvijas Universitāte. Datorikas fakultāte
Advisor
Seļāvo, Leo
Date
2014Metadata
Show full item recordAbstract
Mūsdienās virtuālā realitāte tiek izmantota arvien biežāk, viens no virzieniem, kas daudziem varētu likties interesants ir kāda reāla objekta caurspīdīguma nodrošināšana virtuālajā realitātē. Piemēram, ja pa ceļu viena aiz otras pārvietojas divas automašīnas, otrās automašīnas vadītājam varētu būt lietderīgi redzēt „cauri” priekšā braucošajai automašīnai, lai iegūtu labāku priekšstatu par notiekošo uz ceļa. Protams, neko tādu nav iespējams nodrošināt, ja nav pieejams attēls, kas attēlotu to, kas objektam, kuru gribam padarīt caurspīdīgu, atrodas otrā pusē. Šī kursa darba mērķis ir izpētīt esošos risinājumus šāda caurspīdīguma nodrošināšanai un izveidot savu risinājumu, kurš būtu piemēros augstāk aprakstītajam scenārijam, t.i. spētu darboties reālā laikā un sniegt saprotamu priekšstatu par to, kas notiek caurspīdīgajam objektam otrā pusē. Nowadays virtual reality is used more often, one of directions of usage, which many could find interesting is transparency of some real object in virtual reality. For example, if on the road two cars drive in the same direction one after another, then the driver of second car could use ability to see „through” the car which is driving in the front of him, to get better understanding about what is happening on the read ahead. Of course none of this is possible is there are no images describing what is located on the other side of the object which we want to make transparent. The target of this course work is to analyze existing solutions to provide such transparency as well as create a new solution which would be suitable for earlier described scenario, e.g. could work in real time and give understandable insight about what is happening on the other side of transparent object.