Konkurētspējas pilnveidošanas virzieni uzņēmumā SIA "Virose"
View/ Open
Author
Ivanova, Aleksandra
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Kasalis, Edgars
Date
2012Metadata
Show full item recordAbstract
Ātri mainīgajos ekonomikas apstākļos konkurētspējas paaugstināšanas iespējas nosaka uzņēmuma attīstību attiecīgajā nozares ietvaros, kā arī uzlabo uzņēmuma finansiālo stāvokli un palīdz piesaistīt jaunus klientus.
Īstenojot uzņēmuma stratēģiskus mērķus konkurētspējas paaugstināšanai ir jāņem vērā arī uzņēmējdarbības diversifikācijas virzienus jaunu tirgu apgūšanai un mērķauditorijas paplašināšanai konkurences apstākļos. Ne vienmēr, konkurētspēja nozīme esošā biznesa pilnveidošanu. Par alternatīvu esošā biznesa attīstībai un pilnveidošanai, uzņēmums var atrast jaunus tirgus darbības uzsākšanai.
Bakalaura darba pētījuma problēma. Finanšu krīze ir ietekmējusi pārtikas tirdzniecības un izplatīšanas jomas stāvoklī un līdz ar to arī uzņēmuma SIA „Virose” finanšu darbības rezultātos. Tāpēc, uzņēmumam SIA „Virose” ir nepieciešams atrast jaunu konkurētspējas pilnveidošanas virzienu, lai noturētu uzņēmuma esošo tirgus daļu un reputāciju konkurences apstākļos.
Bakalaura darba mērķis. Balstoties uz teorētiskām atziņām un izvērtējumu noteikt uzņēmuma SIA „Virose” konkurētspējas paaugstināšanas virzienu.
Bakalaura darba izstrādes laikā autore ir izstrādājusi uzņēmuma SIA „Virose” konkurētspējas pilnveidošanas virzienu. Konkurētspējas paaugstināšanas projekts ir izstrādāts, lai pilnveidotu uzņēmuma SIA „Virose” produkcijas klāstu un palielināt tirgus daļu. Uzņēmuma produkcija galvenokārt tiks piegādāta restorānos un kafejnīcas, kas atrodas Rīgā un Jūrmalā.
Bakalaura darbs sastāv no 77 lappusēm, 14 tabulām, 17 attēliem un 4 pielikumiem. Darba uzrakstīšanā izmantots 37 literatūras avots.
Atslēgvārdi: konkurētspējas paaugstināšanas virziens, iekšēja un ārēja vide, stratēģija, konkurenti. Competition capabilities define enterprise development within the industry in rapidly changing conditions. As well they improve financial position of the company and help to attract new consumers.
For strategic goals realizing of the company’s competitive positions improvement it is necessary to pay attention to the diversifying new markets and targeting audience expansion in competition conditions. Competitiveness does not always mean exiting business development. For alternative of existing business development and improvement the enterprise can find new markets for activity’s start.
Problem of the bachelor thesis. It is based on the theoretical knowledge and evaluation to defined “Virose” Ltd direction of competitiveness increase.
During the drafting of bachelor thesis the author has developed the competitiveness improvement direction of the enterprise “Virose” Ltd. The project of competition perfection has developed to improve product range and increase market share of the enterprise “Virose” Ltd. The product of the company is mainly delivered to restaurants and cafes that are located in Riga and Jurmala.
Bachelor thesis consists from 77 pages, 14 tables, 17 figures and 4 appendices. There are used 37 literature sources for its writing.
Key words: direction of competitiveness increase, internal and external environment, strategy, competitors.