E-komercija un paterētāju aizsardzība
Loading...
Date
Authors
Advisor
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Latvijas Universitāte
Language
N/A
Abstract
Bakalaura darba temats – E-komercija un patērētāju aizsardzība.
Izstrādātais darbs sastāv no 70 lapaspusēm, 19 attēliem .
Bakalaura darba mērķis:
Izpētīt kas ir elektroniska komercija, kādas ir e-komercijas priekšrocības un trūkumi, kas ir e-komercijas dalībnieki, patērētāju aizsardzība.
Izvirzītie darba uzdevumi:
•noskaidrot kas ir e-bizness un e-komercija;
•noskaidrot e-komercijas dalībniekus, priekšrocības, trūkumus;
•iepazīties ar visveiksmīgākajiem e-komercijas piemēriem;
•iepazīties ar Eiropas Savienības un Latvijas Republikas likumiem un noteikumiem e-komercijā;
•noskaidrot elektroniskos maksājumu veidus e-komercijā;
•Izpētīt e-komercijas rādītājus ES un Latvijā.
•Izpētīt likumus, kas aizsargā patērētāju tiesības e-komercijā.
Zinātniski pētnieciskā darba metodes:
Literatūras studēšana, dažādu interneta resursu pētīšana.
Bachelor thesis topic - E-commerce and consumer protection. Size – 70 pages, 19 figures. The aim of the Bachelor thesis: Exploring the electronic commerce, what are e-commerce advantages and disadvantages, which are e-commerce players, consumer protection? The terms of reference: • To establish the e-business and e-commerce; • To establish an e-commerce players, advantages, disadvantages; • become familiar with the most successful examples of e-commerce; • become familiar with the European Union and Latvian laws and regulations of e-commerce; • To establish electronic payment methods in e-commerce; • To study the e-commerce sector in the EU and Latvia. • To study the laws that protects consumers in e-commerce. Scientific research work methods: Literature studying, various Internet resources research.
Bachelor thesis topic - E-commerce and consumer protection. Size – 70 pages, 19 figures. The aim of the Bachelor thesis: Exploring the electronic commerce, what are e-commerce advantages and disadvantages, which are e-commerce players, consumer protection? The terms of reference: • To establish the e-business and e-commerce; • To establish an e-commerce players, advantages, disadvantages; • become familiar with the most successful examples of e-commerce; • become familiar with the European Union and Latvian laws and regulations of e-commerce; • To establish electronic payment methods in e-commerce; • To study the e-commerce sector in the EU and Latvia. • To study the laws that protects consumers in e-commerce. Scientific research work methods: Literature studying, various Internet resources research.