Uzņēmuma vadība krīzes situācijā: ''Maxima Latvija'' piemērs
Autor
Žigajeva, Anna
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Bērziņš, Gundars
Datum
2014Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Maģistra darba tēma ir „Uzņēmuma vadība krīzes situācijā: „Maxima Latvija” piemērs”, un mērķis ir, pamatojoties uz teorētiskām atziņām par krīzes vadību, „Maxima Latvija” sniegto informāciju un rīcību pēc Zolitūdes traģēdijas, identificēt kļūdas uzņēmuma krīzes vadībā, sniegt priekšlikumus un izstrādāt krīzes vadības modeli, kuru savā darbībā varētu izmantot dažādu nozaru uzņēmumi.
Lai sasniegtu noteikto mērķi, autore apkopoja teorētiskās atziņas par krīzes vadības būtību, veica intervijas ar „Maxima Latvija” pārstāvi un krīzes komunikācijas ekspertiem, kā arī konstruēja uzņēmuma rīcības gaitu pēc Zolitūdes traģēdijas un izpētīja sabiedrības noskaņojumu sociālajā vietnē „Twitter”. Visbeidzot autore izstrādāja visparēju krīzes vadības modeli.
Atslēgvārdi: SIA „Maxima Latvija”, Zolitūdes traģēdija, krīzes vadība, krīzes komunikācija, pārmaiņu plāns. Master’s paper theme is „Enterprise management in crisis situation: example of „Maxima Latvia””, and purpose of this paper is to identify mistakes in copmany’s crisis management, based on theoretical recognitions about crisis management, information gaved by „Maxima Latvia” and actions after Zolitude tragedy, as well as to provide suggestions and develop crisis management module, which can be used in different companies of different industries.
To achieve the target purpose, author gathered theoretical recognitions about the essence of crisis management, interviewed representative person of „Maxima Latvia” and experts of crisis communication, as well as created company’s course of actions after tragedy in Zolitude and explored public opinion in social network „Twitter”. After all author developed general crisis management module.
Key words: „Maxima Latvia”, Zolitude tragedy, crisis management, crisis communication, plan of changes.