Latvijas mazo un vidējo pakalpojumu uzņēmumu eksports uz Ķīnas Tautas Republiku
Author
Brēdiķis, Voldemārs
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Oļevskis, Grigorijs
Date
2014Metadata
Show full item recordAbstract
Darbā „Latvijas mazo un vidējo pakalpojumu uzņēmumu eksports uz Ķīnas Tautas Republiku ” izpētīti gan pakalpojumu eksporta, gan mazo un vidējo pakalpojumu uzņēmumu (MVU) internacionalizācijas priekšnosacījumi un veidi. Pētnieciskā darba uzmanības centrā ir tirgus pieprasījuma un uzņēmējdarbības vides faktoru ietekme uz eventuāliem pakalpojumu eksportētājiem.
Pētījums inovatīvā veidā – ar darba gaitā izstrādātu eksporta iespējas novērtēšanas shēmu, atklāj kā novērtēt potenciālu pakalpojumu eksportam uz kādu konkrētu valsti, un piemēro šo izstrādi Latvijas pakalpojumu MVU eksporta uz Ķīnas Tautas Republiku (ĶTR) iespējas novērtēšanai. Pētījuma gaitā veikta ĶTR pakalpojumu tirgus un uzņēmējdarbības vides analīze, un atklātas vairākas tautsaimniecības jomas, kurās Latvijas pakalpojumu MVU ir augsta eksporta iespēja.
Darba apjoms ir 124 lapas, 8 tabulas, 15 attēli, 2 pielikumi.
Atslēgvārdi: pakalpojumi, eksports, internacionalizācija, Ķīna, Latvija, MVU, uzņēmējdarbības vide. The work “Export of Latvian small medium services entrprises to the Peoples Republic of China” studies preconditions and types of service export, as well as small and medium service enterprise (SME) internationalisation. The research work focuses on the influence of the market demand and business environment factors on eventual service exporters.
The research in an innovative way – using export feasibility assessment scheme that was developed during the study, shows how to evaluate the potential of service export to a particular country and applies this development to the evaluation of the feasibility of Latvian service SME export to the People's Republic of China (PRC). Analysis of the PRC service market and business environment was carried out, and several areas of the economy where the Latvian service SMEs have a high export feasibility were identified.
Keywords: services, export, internationalization, China, Latvia, SME, business environment.