Pūļa efekta novērtēšana perifērajā redzē
Author
Kiršteine, Agnese
Co-author
Latvijas Universitāte. Fizikas un matemātikas fakultāte
Advisor
Ikaunieks, Gatis
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbs uzrakstīts latviešu valodā datorrakstā uz 34 lappusēm. Tas satur 21 attēlus, 3 formulas un 15 atsauces uz literatūras avotiem.
Darba mērķis: pārbaudīt, vai nodaļā izveidotā pūļa efekta novērtēšanas programma ir vienlīdz labi izmantojama gan pieaugušajiem, gan sākumskolas vecuma bērniem pūļa efekta noteikšanai.
Metode: pētījuma dalībniekam, fiksējot skatu uz centrālo objektu, nosaukt vidējo burtu tripleta simbolu.
Rezultāti: pūļa efekts novērojams gan pieaugušajiem, gan bērniem. Tā izpausme gan pieaugušajiem, gan bērniem ir lielāka redzes lauka kreisajā pusē. Nodaļā izstrādā programma ir pielietojama arī bērnu pūļa efekta novērtēšanai.
Atslēgas vārdi: pūļa efekts, skolas vecuma bērni, lasīšanas ātrums, perifērā redze. The Bachelor Thesis „Assessment of crowding effect in peripheral vision” is written in Latvian on 34 printed pages. It contains 21 images, 3 formulas and 15 references to other papers.
The aim: To check weather the method of evaluating crowding effect can be used for children.
Methods: While fixating view on central object participants have to name the middle letter in letter triplet.
Results: Crowding effect is observed not only for adults but also for children. For both adults and children crowding effect is higher in left visual field. The crowding effect program can be used to evaluate crowding for children.
Key words: crowding effect, children of school age, reading speed, peripheral vision.