Redzes funkciju traucējumu ietekme uz skolas vecuma bērnu sekmēm
Autor
Dobžanska, Jana
Co-author
Latvijas Universitāte. Fizikas un matemātikas fakultāte
Advisor
Dzenis, Jānis
Datum
2010Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Bakalaura darbs ir uzrakstīts latviešu valodā, datorsalikumā uz 35 lappusēm. Tas satur 24 attēlus, 28 atsauces uz literatūras avotiem.
Atslēgas vārdi: redzes asums, krāsu redze, kontrastredze, forijas, skolas vecuma bērni, panākumi skolā.
Darba mērķis: Novērtēt vai pastāv korelatīva sakarība starp redzes funkciju traucējumiem un sekmēm skolas vecuma bērniem.
Metodika: eksperimentā piedalījās 703 subjekti: 373 sievietes un 330 vīrieši vecumā no 7 līdz 18 gadiem. Subjekti tika sadalīti trīs līmeņos atkarībā no vispārējās sekmības. Lai noteiktu vai kādam no redzes funkciju traucējumiem ir statistiski nozīmīga ietekme uz skolnieku sekmēm, tika izmantota hipotēžu pārbaude par divu ģenerālkopu proporcijām.
Rezultāti: 16% subjektu tika konstatēti dažādi redzes funkciju traucējumi.
Secinājumi: Nav novērojama statistiski nozīmīga atšķirība starp atsevišķiem redzes funkciju traucējumiem un skolnieku sekmēm. Bet ir statistiskās ticamības palielināšanās C zināšanu līmeņa proporcijas atšķirībām izlasēm ar dažādu redzes defektu skaitu. Bachelor thesis is written in Latvian by computer on 35 pages. It contains 24 figures. There are 28 references to literature.
Key words: visual acuity, color vision, contrast sensitivity, phoria, school age children, learning advancement.
Aim: to evaluate whether there is a correlative relationship between visual function disorders and school age children advancement.
Methods: 703 subjects participated in the experiment: 373 women and 330 men between the ages of 7 and 18 years. Subjects were divided into 3 levels depending on the school advancement. To determine whether any of the visual impairment has a statistically significant effect on student performance, was used test hypotheses about two general proportions.
Results: 16% of subjects were detected some kind of visual function disorders.
Conclusions: no statistically significant difference were found between visual function disorders and school advancement, but the statistical confidence level increases within group C, when subjects have more visual function disorders.