Redzes funkcijas sākumskolas skolēniem ar lasīšanas grūtībām
Author
Griķe, Baiba
Co-author
Latvijas Universitāte. Fizikas un matemātikas fakultāte
Advisor
Kassaliete, Evita
Date
2014Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbs ir uzrakstīts latviešu valodā, datorsalikumā uz 41 lapas. Tas satur 33 attēlus, 7 tabulas, 2 pielikumus un 26 atsauces uz literatūras avotiem.
Darba mērķis: Noteikt, vai sākumskolas skolēniem ar lasīšanas grūtībām un bez lasīšanas grūtībām redzes funkcijas ir atšķirīgas.
Dalībnieki: 1773 sākumskolas skolēni no 16 Rīgas skolām, vecumā no 6 līdz 11 gadiem, no kuriem 52% bija meitenes un 48% - zēni.
Metode: Dati par redzes funkcijām un lasīšanas raitumu tiek iegūti no redzes skrīninga.
Rezultāti: Skolēniem ar lasīšanas grūtībām (p≤0,05) ir lēnāks verģences atbildes ātrums, ilgāka akomodācijas atbilde uz -2,0 D lēcām, samazināts redzes asums tuvumā un augstāks stereoredzes slieksnis nekā skolēniem bez lasīšanas grūtībām.
Atslēgas vārdi: lasīšanas raitums, redzes funkcijas, redzes skrīnings, sākumskolas skolēni. Bachelor thesis is written in Latvian by computer on 41 pages. It contains 33 figures, 7 tables, 2 attachments and 26 references to literature.
Aim: To determine if primary school students with reading difficulties and without reading difficulties visual function is different.
Participants: 1773 students from 16 schools of the Riga, aged 6 to 11 years, of whom 52% were girls and 48% - boys.
Method: Data about visual functions and reading fluency are collected from vision screening.
Results: Students with reading difficulties (p ≤ 0.05) are slower vergence response speed, longer accommodation answer to -2.0D lenses, reduced visual acuity near and above the stereo threshold than students without reading difficulties.
Keywords: reading fluency, visual functions, vision screening, primary school students.