Acu kustību analīze skolas vecuma bērniem DEM testā un lasīšanas uzdevumā
Author
Dižpētere, Daila
Co-author
Latvijas Universitāte. Fizikas un matemātikas fakultāte
Advisor
Kassaliete, Evita
Date
2014Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darbs uzrakstīts latviešu valodā, datorsalikumā uz 45 lapām. Tas satur 23 attēlus, 7 tabulas, 5 pielikumus, 32 atsauces uz literatūras avotiem.
Darba mērķis: Izanalizēt acu kustību parametrus skolas vecuma bērniem ar un bez problēmām DEM testā un lasīšanas uzdevumā.
Dalībnieki: 6 bērni vecumā no 9 – 14 gadiem, ar dažādiem rezultātiem DEM testā un lasītprasmē.
Metode: Acu kustības tika pierakstītas ar iViewX videookulogrāfu. Stimuli bija DEM tests un lasāmais teksts.
Rezultāti: Salīdzinot bērnus, kuriem bija labi rezultāti gan DEM testā, gan lasītprasmes uzdevumā ar pārējiem pētījuma dalībniekiem, bija statistiski nozīmīga atšķirība lasīšanas uzdevuma fiksāciju ilgumā un sakāžu amplitūdu lielumā (p<0,0001). Tas pats tika novērots arī DEM testa fiksāciju ilgumos.
Atslēgas vārdi: DEM, lasīšana, fiksācijas, sakādes The Master Thesis is written in Latvian on 45 pages. It contains 23 figures, 7 tables, 5 appendixes, 32 references.
Purpose: Analysis parameters of eye movements in DEM test and reading task in school-age children with and without problems in these tasks.
Subjects: 6 children aged 9 – 14, with different results in DEM test and reading.
Methods: To detect eye movements, iViewX Hi-Speed eye tracker was used. DEM test and reading text were made as stimuli.
Results: Good readers show shorter duration of fixation and longer amplitude of saccades during reading task. At the DEM task they show statistically significant difference in duration of fixation comparing to poor readers. Children with reading problem show abnormal parameters of eye movements – duration of fixation and amplitude of saccades.
Keywords: DEM, reading, fixations, saccades