Krāsu apzīmējumu asociatīvais potenciāls kosmētisko līdzekļu reklāmā.
Autor
Dzene, Jeļena
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Kurpniece, Rozanna
Datum
2012Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Bakalaura darbs ir veltīts krāsu izpētei, kosmētisko līdzekļu apzīmējumos reklāmā. Mērķis ir apzināt krāsu modeļu nosaukumus, izmantojot asociatīvās patērētāju domas.
Autors par matetiāliem izmantoja katalogi ar dekoratīvo kosmētiku, kā arī tika apkopotas anketas, ar respondentu asociācijām.
Darbs sastāv no divām daļām: teorētiskās un praktiskās daļas. Teorētiskajā daļā ir apskatīti visi jautājumi, kas saistīti ar tēmu: vēsture, jaunākās pētniecības un atklājumi. Praktiskajā darba daļā materiāls tiek apkopots un analizēts, izmantojot asociatīvo domāšanu patērētāju vidū, kas arī atklāja tipisko krāsu apzīmējumu paraugu kosmētisko līdzekļu reklāmā. Darbā tiek ilustrēti piemēri no kosmētiskajiem katalogiem, kā arī pielikumā tiek attēloti makslīgās kosmētikas nosaukumi.
Autors rekomendē bakalaura darbu valodniekiem, kuri ir ieinteresēti līdzīgajos jautājumos, kā arī tie kuri vēlās uzzināt mazliet vairāk par krāsām un to mērķiem reklāmā. The paper is devoted to the study of color nomination in advertisements of cosmetic products. The goal of the paper is to indentify models of titles, which contains color, thought customers’ associations. Catalogues with a decorative cosmetics, survey and associations are the materials of the Bachelor paper.
The paper consists from two parts. The first part is theoretical. Its studies all necessary topics related to the theme of the paper: history, the latest researches and discoveries. The second part is empirical. In the empirical part, in order to indentify typical models of color nomination in advertisements of cosmetics, theoretical material was summarized and analyzed thought customers’ associations. Besides, the paper illustrates examples from catalogues of cosmetics. Also, paper includes appendices with names of decorative cosmetics.
The research is recommended to philologists, who study similar issues, as well as to all, who want to learn more about title of advertisements and its purposes.