Show simple item record

dc.contributor.advisorCīrulis, Kārlisen_US
dc.contributor.authorMežale, Aijaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T06:43:52Z
dc.date.available2015-03-24T06:43:52Z
dc.date.issued2013en_US
dc.identifier.other33966en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/16469
dc.description.abstractŠis darbs ir veltīts latviešu dzejnieka un mācītāja Jāņa Steika (1855-1932) personībai un literārajai daiļradei, sevišķi 1921.gadā Amerikā izdotajai Latvia’s Opera. Darba ietvaros ir mēģināts izpētīt, vai Jānis Steiks būtu dēvējams par pirmo latviešu dadaistu. Bakalaura darbā tiek izvērsta detalizēta darba Latvia’s Opera formālā un tematiskā analīze. Tiek apskatītas tādas dadaisma pazīmes kā no poliglosijas izrietošās spēles ar valodu (Sprachspiele), intertekstualitāte, burts kā mākslas darbs, vārdu un vārddaļu atkārtojums, spēles ar skaitļiem. Tematiskajā analīzē liela uzmanība pievērsta 19. un 20. gadsimtā populārajai tendencei – mēģinājumiem konstruēt un lokalizēt latviešu nationālos mītus, pret ko, iespējams, Jānim Steikam ir bijusi kritiska nostāja darbā Latvias Opera. Secinājumos tiek uzsvērts, ka Jāņa Steiks nodoms bija provocēt tā laika sabiedrību, tomēr autora nolūki darbā Latvia’s Opera nav vērtējami viennozīmīgi – uz to norāda dzejnieka biežā politisko uzskatu maiņa.en_US
dc.description.abstractThis work is dedicated to the personality and writings of Latvian poet and pastor Jānis Steiks(1855-1932), especially to Latvia’s Opera, published in 1921 in Amerika. In the framework of this paper it is investigated whether Jānis Steiks can be called the first Latvian dadaist. There have been formal and thematical features of Latvia’s Opera analysed in this bachelor paper. There have been discussed such dadaistic features as polyglossia, language games(Sprachspiele), a letter as an artwork, repetition of words and their parts, games with numbers. In the thematical analysis the attention is also paid to the tendency popular in the 19.and 20.century – endeavour to construct and localise the Latvian national myths, which Jānis Steiks may have criticised in Latvia’s Opera. In conclusions it is emphasized that the intention of Jānis Steiks was to provoke the society, but these intentions of the author can not be valued unequivocal - as the frequent change of poet‘s politic views have shownen_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectValodniecībaen_US
dc.titleNeatzītās spēles ar valodu. Jānis Steiks kā pirmais dadaisma pārstāvis Latvijāen_US
dc.title.alternativeUnappreciated Language-Games. Jānis Steiks as the First Representative of DADA in Latviaen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record